Quantum Wheel tuo pelinkehittäjät ja kvanttifyysikot yhteen Helsingissä

Quantum Wheel

Helmikuun 15.-17. kokeneet pelintekijät ja kvanttifyysikot kohtaavat merikylpylä Sea Allas Poolin ja sen vieressä olevan maailmanpyörän tiloissa tarkoituksena luoda pelejä, jotka pohjautuvat tavalla tai toisella kvanttimekaniikkaan. Tarjolla pelinkehittelijöille on professori Sabrina Maniscalcon johtaman ryhmän, Turku Quantum Technologyn kehittämä kvanttisimulaattori sekä opastus IBM:n tarjoamiin kvanttitietokoneeen pilvipalveluihin.

Pelintekijöillä sekä yleisöllä on mahdollisuus kysellä lisää kvanttifysiikasta tutkijoilta maailmanpyörän gondoleissa tapahtuman ajan ja viikonlopun aikana kehitetyt pelit ovat tarjolla suurelle yleisölle nähtäväksi ja koettavaksi sunnuntaina Allas Sea Poolin Itämerikeskuksessa. Lisäksi paikalla on interaktiivinen valoteos, Quantum Garden, jota pelaamalla voi osallistua tieteentekemiseen.

Tapahtuma on järjestetty yhteistyössä Finnish Game Jam -yhdistyksen, Turun yliopiston, Aaltoyliopiston ja IBM Zürichin kanssa.

Quantum Wheelin nettisivuilta löytyy tarkempaa tietoa tapahtuman yleisöosuuksista sekä osallistujista.

Lisätietoja:

#quantumwheel #quantumjam

Annakaisa Kultima
Aalto-yliopisto / Finnish Game Jam

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

kuva puhelimesta ihmisen kädessä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuinka helpottaa tekstin näpyttelyä puhelimella? Tutkijat loivat ensi kertaa ihmisen tekstinsyöttöä simuloivan tekoälymallin

Malli auttaa ymmärtämään, mitkä tekijät sujuvoittavat ja mitkä puolestaan vaikeuttavat puhelimen näpyttelyä erilaisilla käyttäjäryhmillä.
Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu: