Purku- ja rakennustyöt ovat käynnissä Otakaari 8:n tontilla

ISS:n varikkonakin tunnetun Otakaari 8:n matala osa puretaan, ja myöhemmin tilalle rakennetaan pysäköintitalo.
Parking house
Havainnekuva pysäköintilaitoksesta. Helin & co Arkkitehdit Oy.

Purkutyöt ovat käynnissä, ja matala osa on purettu aikataulun mukaisesti syyskuun loppuun mennessä. Työmaa on aidattu, eikä tällä hetkellä aiheuta muutoksia alueen liikennejärjestelyihin.

Tontille Maarintalon (Sähkömiehentie 3) naapuriin aletaan loppuvuodesta rakentaa kampuksen historian ensimmäistä pysäköintitaloa. Tällä varmistetaan rakennuslupien vaatimat pysäköintipaikat, ja keskitetään ajoneuvoliikennettä jolloin maa-alaa kampuksen ytimessä jää muuhun käyttöön. Pysäköintitaloon on suunniteltu noin 280 autopaikkaa sekä katettu polkupyöräparkki. Lisäksi suunnitteilla on sähköautojen latauspaikkoja. Pysäköintitalon arvioitu valmistuminen on vuoden 2023 loppuun mennessä.

Otakaari 8.jpeg

Purkutyöt käynnissä Otakaari 8:n tontilla.

Lisätietoja:
ACRE / Jarmo Wilander, johtaja, rakennuttaminen

Ilmakuva Tietotie 2 -kiinteistöstä keväällä, näkymässä punatiilisiä rakennuksia.
Kampus Julkaistu:

Senaatti-kiinteistöt ja Aalto-yliopisto allekirjoittivat kiinteistökaupan Otaniemen kampuksella sijaitsevasta kiinteistöstä

Tietotie 2:ssa sijaitseva toimisto- ja laboratoriokiinteistö vahvistaa kampusalueen ytimeen sijoittuvia toimintoja ja palveluita.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.