Professorit Jukka Manner ja Jarno Limnéll vuoden 2014 it-vaikuttajien listalla

Listalle kootaan vuosittain sata merkittävää, ajankohtaista vaikuttajaa.

Professori Jukka Manner ja professori Jarno Limnéll Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulusta on valittu Tietoviikko-lehden Sata it-vaikuttajaa 2014 -listalle Teknologia-kategoriassa. Jukka Manner valittiin jo viidettä kertaa peräkkäin listalle. Jarno Limnéll on valittu vuoden 2013 Tivi-vaikuttajaksi. Tietoviikko listasi myös vaikuttajat sosiaalisessa mediassa. Vertailuluvuissa Jarno Limnéll on listan yhdeksänneksi merkittävin. Okimo Impact -mittari huomioi yhdeksän eri muuttujaa, joilla määriteltiin henkilön merkittävyyttä ja vaikuttavuutta sosiaalisessa mediassa.

Tietoviikko on listannut Suomen sata ict-vaikuttajaa vuodesta 2002 saakka. Listalle kootaan vuosittain sata merkittävää, ajankohtaista vaikuttajaa. Lista kertoo valitsijoiden näkemyksen siitä, keitä alan ihmisiä tivi-ammattilaisten kannattaa juuri nyt seurata ja kuunnella.

Listalle pääsi myös Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun professori Matti Rossi Digitalisaatio-kategoriassa.

Two of the awardees and their robotic arm all holding colorful mugs. Aalto Open Science Award, Honorary mention.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon 2023 kolmas sija – Älykkään robotiikan ryhmän Robotic Manipulation of Deformable Objects -projekti

Haastattelimme Aallon ensimmäisen avoimen tieteen palkinnon kolmannen sijan saavuttaneita Älykkään robotiikan ryhmän jäseniä.
Mustavalkokuvassa hattupäinen mieshahmo katsoo eteenpäin kädet rinnan edessä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Jussi-palkintoja elokuvataiteen laitoksen alumneille

Kotimaisen elokuvan viime vuoden parhaimmistoa palkittiin.
Koos Zevenhoven ja Sebastian Szyller palkintotilaisuudessa
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Perustieteiden korkeakoulun 2023 parhaat väitöskirjat ja diplomityöt on palkittu

Palkittuja väitöskirjoja on Perustieteiden korkeakoulussa tänä vuonna seitsemän. Diplomitöitä palkittiin viisi.
Palkituille jaettavat kukkakimput pöydällä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

Celebrating Excellence 2023 – aika juhlistaa ja palkita tutkimussaavutuksia ja parhaita väitöskirjoja

Keskiviikkona 13.maaliskuuta Sähkötekniikan korkeakoulu kokoontui juhlistamaan vuoden 2023 merkittävimpiä tutkimussaavutuksia ja väitöskirjoja.