Professorinimityksiä Insinööritieteiden korkeakoulussa

Rehtori Ilkka Niemelä ylensi varadekaani Jani Romanoffin Full Professor -tehtävään.
Aalto University campus

Insinööritieteiden korkeakoulun opetustoiminnasta vastaava varadekaani, Associate Professor -tehtävässä (tenured) toiminut Jani Romanoff on ylennetty rehtori Ilkka Niemelän päätöksellä Full Professor -tehtävään  1.6.2022 alkaen. Professuurin ala on meritekniikka.

Romanoffin nimitettiin varadekaaniksi kolmivuotiselle kaudelle 1.8.2021. Hän työskentelee meritekniikan ja arktisen tekniikka tutkimusryhmässä konetekniikan laitoksella. Romanoffin tutkimus ja opetustyö painottuvat muun muassa laivoissa käytettävien kevytrakenteiden kehittämiseen.

TkT Ossi Kaario on nimitetty määräaikaiseen Associate professor -tehtävään konetekniikan laitokselle ajalle 1.7.2022–30.6.2027. Professuurin ala on laskennallinen virtausmekaniikka.

TkT Mika Salmi on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään konetekniikan laitokselle ajalle 1.8.2022–31.7.2026. Professuurin ala on kestävä kehitys valmistuksessa.

PhD Mohamed Noureldin on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään rakennustekniikan laitokselle kaudelle 22.9.2022–21.9.2026. Professuurin ala on rakennetekniikka.

Sinipaitainen nainen, jolla on lyhyet tummat hiukset ja tummasankaiset silmälasit
Nimitykset Julkaistu:

Työelämäprofessori Pia Hannukainen: ”Uskon muotoilun voimaan jatkossakin”

Hannukaisen mielestä on tärkeää, että yrityksissä on osaavia muotoilijoita ja muotoilijoiksi valmistuvilla riittävä osaaminen työelämän tarpeisiin.
Vili Lehdonvirta, kuva:Mikko Raskinen, Aalto-yliopisto
Nimitykset Julkaistu:

Vili Lehdonvirta: Digitaalinen maailma ei ole erillinen ulottuvuus jossain bittiavaruudessa

Vili Lehdonvirta on aloittanut professorina Aallon tietotekniikan laitoksella. Hän jatkaa puolikkaalla työajalla Oxfordin yliopiston Internet-instituutissa.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen