Professori Risto Sarvas: Mikään määrä terveystekoja ei poista rakenteellisia ongelmia.

Professori ja Informaatioverkostojen koulutusohjelman johtaja Risto Sarvas katsoo, että organisaatiolla on ajateltua isompi vastuu yksilön hyvinvoinnista.

Risto Sarvas

"Hyvinvoinnin on oltava organisaation rakenteissa ja johtamisen kulttuurissa, ja niitä voivat muuttaa vain ne henkilöt, joilla on organisaatiossa valta ja vastuu. He ovat hyvinvoinnin asiantuntijoita, halusivat tai eivät", hän kirjoittaa ja kysyy:

"Miten päästä eroon suorituskeskeisyyden rakenteista? Miten tehdä tietojärjestelmistä hyvinvoinnin tukirakenteita? Miten luoda rakenteita jotka vahvistavat vuorovaikutteista viestintää?"

Lue Risto Sarvaksen Oasis-blogi täältä

Risto Sarvas

Oasis-blogi: Pahoinvointi tulee rakenteista. Se ei ole yksilön oma vika.

"Pahoinvoinnin helposti koetaan olevan oma vika. Tätä ”oma vikani” -vinkkeliä vahvistavat yksilökohtaiset hyvinvoinnin lääkkeet kuten meditaatio, uni tai liikunta. On selvää että mikään määrä näitä terveystekoja ei poista rakenteellisia ongelmia", kirjoittaa Risto Sarvas.

Oasis of Radical Wellbeing
Green Minds, Healthy Hearts - Social Sustainability Symposium May 30 2023

Green Minds, Healthy Hearts - sosiaalisen kestävyyden symposium 30.5.2023

Kuinka luoda kestävämpiä ja paremmin voivia yhteisöjä? Kuinka muuttaa ajattelutapa egosta kohtia ekoa? Osallistu keskusteluun siitä, mitä sosiaalinen kestävyys tarkoittaa korkeakoulutuksessa Aalto-yliopiston Oasis of Radical Wellbeing -hankkeen Green Minds, Healthy Hearts –symposiumissa.

Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!