Professori Rebecca Piekkari on valittu vuoden 2022 Espoo Ambassadoriksi

Espoo Ambassadorina Piekkari edustaa espoolaista tieteellistä osaamista maailmalla liikkuessaan.
Espoo Ambassador 2022, prof. Rebecca Piekkari
Aalto-yliopiston provosti Kristiina Mäkelä (vas.), Visit Espoon matkailujohtaja Miikka Valo, Espoo Ambassador 2022 Rebecca Piekkari, Espoon kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä ja Enter Espoo Oy:n toimitusjohtaja Jaana Tuomi. Kuva: Mikko Lehtonen

Espoo on saanut uuden kongressilähettilään kahden vuoden tauon jälkeen, kun professori Rebecca Piekkari Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulusta valittiin vuoden 2022 Espoo Ambassadoriksi. Espoo Ambassadorina Piekkari edustaa espoolaista tieteellistä osaamista maailmalla liikkuessaan ja kannustaa espoolaisia tieteentekijöitä osallistumaan akateemisten järjestöjen toimintaan sekä kongressien järjestämiseen. Professori Piekkari on järjestyksessään 12. Espoo Ambassador.

Nimitys julkistettiin 2.12.2022 Aalto-yliopiston Dipolissa pidetyssä kutsuvierastilaisuudessa, jota isännöivät Espoon kaupunginjohtaja Jukka Mäkelä ja Aalto-yliopiston provosti Kristiina Mäkelä yhdessä Visit Espoon kanssa. Vuoden Ambassadorin valinta on osa Visit Espoon kongressimarkkinointia edistävää Espoo Ambassador -ohjelmaa.

Valinta Vuoden Ambassadoriksi on tunnustus Rebecca Piekkarin tärkeästä panoksesta kansainvälisten kongressien kutsumisessa ja järjestämisessä. Hän myös edustaa alansa kansainvälistä huippua ja on vaikutusvaltainen toimija tieteellisissä järjestöissä.

Rebecca Piekkari toimii vuorineuvos Marcus Wallenberg professorina Kauppakorkeakoulun johtamisen laitoksella. Siellä hän vastaa kansainvälisen liiketoiminnan aineen opetuksesta ja tutkimuksesta.

Kansainvälisten kongressien järjestämiseen Piekkari on tutustunut jo maisteriopiskelijana vuonna 1989, jolloin hän vastasi European International Business Academy -järjestön (EIBAn) kongressin puolisoiden ohjelmasta. Saman järjestön 50. vuosikonferenssin Piekkari on saanut järjestettäväkseen Kauppakorkeakoululla Otaniemessä joulukuussa 2024.

Professori Piekkari näkee kansainvälisten kongressien järjestämisen ja emännöinnin tuovan tärkeää lisänäkyvyyttä tutkijoille, Espoolle ja Suomelle, sekä auttavan uusien lahjakkaiden professoreiden rekrytoinnissa laitokselle.

”Espoo ja Suomi ylipäänsä ovat mitä erinomaisin paikka järjestää kansainvälisiä kongresseja. Täällä on hyvät liikenneyhteydet, kansainvälisesti kiinnostavaa designia ja arkkitehtuuria, terveellistä ja herkullista ruokaa sekä kansainväliset yritykset ja dynaaminen start-up-ekosysteemi. Vahvuutemme on myös valtava kokemus järjestää isoja tapahtumia menestyksekkäästi turvallisessa ympäristössä”, sanoo professori Rebecca Piekkari.

Espoo Ambassador -ohjelma on suunniteltu kongressijärjestäjien tueksi

Espoon kaupunki ja Visit Espoo käynnistivät Espoo Ambassador -ohjelman vuonna 2009. Ohjelman tavoite on alusta alkaen ollut kansainvälisten tieteellisten kongressien arvon ja laaja-alaisen vaikuttavuuden esille nostaminen sekä tutkijoiden ja tieteentekijöiden auttaminen ja tukeminen näiden tärkeiden tapahtumien järjestämisessä.

”Visit Espoo tarjoaa konkreettista apua kongressin eri järjestämisvaiheissa ja näiden palveluiden avulla haluamme osaltamme rohkaista tieteentekijöitä kutsumaan ja järjestämään oman alansa konferensseja Espoossa”, kertoo matkailujohtaja Miikka Valo.

”Haluamme käydä aktiivista keskustelua tutkijoiden ja potentiaalisten järjestäjien kanssa ja kehittää kongressipalveluitamme vastaamaan tämän hetken ja tulevaisuuden muuttuvia tarpeita. Tässä Rebeccan valinnan myötä kahteentoista henkilöön kasvanut Espoo Ambassadoreiden joukko on tärkeässä roolissa. Ambassadorimme ovat myös parhaita mahdollisia viestinviejiä yliopiston sisällä, mitä tulee saatavilla olevasta avusta viestimiseen”, jatkaa Valo.

Lisätietoja:
Enter Espoo Oy/Visit Espoo:
Miikka Valo
Director, Conventions & Tourism
[email protected]

Espoo Ambassador -ohjelma: www.visitespoo.fi/fi/kokous/espoo-ambassador-ohjelma/

Visit Espoo vastaa vapaa-ajan sekä kokous- ja kongressimatkailun edistämisestä Espoossa. Visit Espoo toimii alueen matkailutoimijoiden yhteistyö- ja yhteismarkkinointiverkoston koordinoijana ja auttaa yrityksiä kasvattamaan kestävää liiketoimintaa sekä pääsemään kansainvälisille markkinoille. Haemme myös aktiivisesti erilaisia kokous- ja kongressitapahtumia kaupunkiin. Visit Espoo on osa Espoon kaupungin omistamaa markkinointiyhtiötä, Enter Espoo Oy:tä.

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Kaksi perhosen muotoon taivutettua neuletekstiilinäytettä rinnakkain: toinen on harmaanruskea, toinen sähköisen vihreä.

FinnCERES ja yhteispohjoismainen älytekstiilien tutkimushanke ovat esillä maailman kiertotalousfoorumissa Brysselissä

Messutapahtumassa nähdään uudenlaisia biotaloustuotteita sekä prototyyppejä lämpötilaan ja valoon reagoivista tekstiileistä.
Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Ursula von der Leyen pitämässä avajaispuhetta
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

New European Bauhaus -festivaali toi yhteen Euroopan päättäjiä ja monialaisen kestävän kehityksen asiantuntijoita

Aalto-yliopisto oli mukana New European Bauhaus -festivaalilla kestävää rakentamista käsittelevällä näyttelyllään Time out! Rethinking construction.