Professori Matti Rossille arvostettu AIS Fellow 2020 -palkinto

AIS Fellow Award myönnetään henkilöille, jotka ovat erittäin merkittävästi vaikuttaneet tietojärjestelmätieteen alaan.
Professori Matti Rossi. Kuva: Mortti Saarnia / Aalto-yliopisto

Kauppakorkeakoulun tietojärjestelmätieteen professori Matti Rossi on yksi kahdeksasta vuoden 2020 Association for Information Systems (AIS) -palkinnon saajasta. AIS on tietojärjestelmätieteen tutkijoiden merkittävin kansainvälinen yhdistys ja sillä on yhteensä lähes 5 000 jäsentä melkein sadassa eri maassa.

AIS Fellow Award myönnetään henkilöille, jotka ovat erittäin merkittävästi vaikuttaneet tietojärjestelmätieteen alaan joko tutkimuksellaan, opetuksellaan tai palvelutoiminnallaan. Palkitun henkilön tulee olla erityisen ansioitunut vähintään yhdessä kolmesta edellä mainitusta tehtävässä ja lisäksi hänen tulee olla vaikuttanut kahteen muuhunkin alueeseen merkittävällä tavalla. Palkittavilta henkilöiltä edellytetään toimimista tietojärjestelmätieteen alalla niin globaalisti kuin omassa maassaan.

AIS Council ja ICIS:n johtoryhmä (Executive Committee) ovat myöntäneet AIS Fellow Award -tunnustuksia vuodesta 1999 alkaen.

Parhaat onnittelut professori Matti Rossille!

Katso kaikki palkitut: https://aisnet.org/news/news.asp?id=544785

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: