Professori Ewald Kiblerille Suomen Liikemies-Yhdistys ry:n stipendi yrittäjyyden edistämisestä

Teollisuusneuvos Lauri Ratia on Vuoden Yritysjohtaja 2023.
Ewald Kibler pitämässä kiitospuhetta Suomen Liikemies-Yhdistykselle
Vuoden Yritysjohtajan palkitsemistilaisuus järjestettiin Kauppakorkeakoululla maanantaina 18.9.2023. Professori Ewald Kibler kiitti Suomen Liikemies-Yhdistystä saamastaan stipendistä. Kuva: Terhi Ollikainen

Vuoden Yritysjohtajan palkitsemistilaisuuden yhteydessä luovutettiin myös Suomen Liikemies-Yhdistys ry:n kaksi stipendiä, molemmat arvoltaan 2 500 euroa.

Yrittäjyyden edistämisestä palkittiin yrittäjyyden professori Ewald Kibler. Perusteluissa kerrottiin, että Kauppakorkeakoulun yrittäjyyden professori (Associate Professor, Entrepreneurship) Ewald Kibler on tehnyt merkittävää työtä Aalto-yliopiston yrittäjyyskoulutuksen kehittämiseksi. Hän on johtanut yhteistyötä Kauppakorkeakoulun yrittäjyys-yksikön, Aalto Ventures Programmin ja Perustieteiden korkeakoulun tuotantotalouden laitoksen välillä korkeatasoisen yrittäjyyskoulutuksen tarjoamiseksi. Tämän pohjalta on kehitetty myös uusi kestävän yrittäjyyden maisteriohjelma, Sustainable Entrepreneurship. Lisäksi Kibler vastaa yrittäjyyden aineen tohtorikoulutuksesta, jota hän on uudistanut ja kehittänyt ansiokkaasti.

Lue perustelut Vuoden Yritysjohtajaksi 2023 valitun teollisuusneuvos Lauri Ratian sekä toisen tilaisuudessa palkitun stipendiaatin, Erik Kuritun, palkitsemiselle. Erik Kurittu palkittiin erinomaisesta diplomityöstään ‘Integrating sustainability in the strategy and investment process of a corporate venture capital unit’ (suom. Kestävyyden integrointi yrityksen riskipääomasijoitusyksikön strategiaan ja sijoitusprosessiin).

Vuoden Yritysjohtajan valitsivat ja palkitsivat yhteistyössä Suomen Liikemies-Yhdistys, Kauppalehti ja Kauppakorkeakoulu.

Vuoden Yritysjohtaja (ent. Vuoden Liikemies) on palkittu jo vuodesta 1980 alkaen. Katso lista aiemmista Vuoden Yritysjohtajista

***

Tallenne Vuoden Yritysjohtajan palkitsemistilaisuudesta löytyy tämän sivun alareunasta. Jos haluat palata tiettyyn kohtaan tilaisuudesta, voit kelata tallennetta seuraavasti:

> toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen, kohta 7:10 min. eteenpäin
> stipendiaatit professori Ewald Kibler ja DI Erik Kurittu, 26:20
> varadekaani Virpi Tuunainen, 44:25
> Vuoden Yritysjohtajan palkitseminen, Lauri Ratia, 53:20
> teollisuusneuvos Lauri Ratia, 58:10.

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.
Daniel Martin-Yerga
Nimitykset Julkaistu:

Daniel Martin-Yerga on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian ja materiaalitieteen laitokselle

Ph.D. Daniel Martin-Yerga on nimitetty Aalto-yliopiston Kemian ja materiaalitieteen laitokselle määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään.
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu / Kuva Roope Kiviranta

Professorinimityksiä Kauppakorkeakoulussa

Prottoy Akbarin, Pablo Warnesin, Erkki Vihriälän ja Christoph Huberin nimitykset astuvat voimaan 1.8.2024.