Professori Antti Räisänen espanjalaisen yliopiston kunniatohtoriksi

Madridilaisen Carlos III -yliopiston rehtori kehui Räisäsen halua jakaa tietoaan väitöskirjaopiskelijoille.
Antti Räisänen

Professori Antti Räisäselle ja Dr. Ian McEwanille myönnettiin Carlos III University of Madrid UC3M:n kunniatohtorin arvonimi tammikuun lopussa. Kunniatohtorijuhlallisuudet olivat Antti Räisäselle todella hieno kokemus.

”Kokemus oli upeudessaan ennen kokematon: saapuminen saliin torvisoittokunnan perässä, kunniatohtorin tunnusmerkkien vastaanottaminen, puhe monisatapäiselle yleisölle, vilpittömät onnittelut lukemattomilta tutuilta ja tuntemattomilta, ja koko vierailun ajan kestänyt vieraanvaraisuus.”

Omassa 10 minuutin puheessaan Räisänen käsitteli langatonta maailmaa.

”Rehtorin vastauspuhe olikin hauskaa kuunneltavaa, koska rehtori avustajineen oli ottanut selvää maratonjuoksuharrastuksestani ja kertoi siitä verraten sitä myös tieteen tekoon. Erityisesti hän mainitsi minun kohdallani merkittävänä yli 50 tohtorin väitösohjaamisen. Hän piti tätä erinomaisena osoituksena halustani jakaa tietoa eteenpäin.”

Professori Räisänen on tuntenut UC3M:n professori Magdalena Salazarin jo yli 25 vuoden ajan ja ollut itse UC3M:ssä vierailevana professorina 6 kuukauden ajan.

”Olen esimerkiksi kirjoittanut monen muun UC3M-yliopiston tutkijan ja professorin kanssa lukuisia julkaisuja ja yhden kirjan.  Olen toiminut syksystä 2013 lähtien UC3M:n organisoiman eurooppalaisen Fundamentals of Antennas -tohtorikurssin opettajana. Olen ollut myös tarkastajana useille UC3M-yliopiston väitöskirjoille”, hän kertoo.

Professori Räisänen vastaanotti kunniatohtorille kuuluvat tunnusmerkit, jotka ovat diplomi, yliopiston mitali, kultainen yliopiston sinetillä varustettu sormus oikean käden nimettömään, tohtorinhattu päähän, valkoiset hansikkaat, ja viimeiseksi espanjankielinen Cervantesin Don Quijote de la Mancha sidottuna nahkakansiin. Rituaaliin kuuli vielä kaksinkertainen rehtorin halaus (ensin vasemmalta, sitten oikealta) osoitukseksi siitä, että kunniatohtori oli nyt otettu yliopiston tiedeyhteisön täysivaltaiseksi jäseneksi. Kuvassa keskellä rehtori Juan Romo ja oikealla kunniatohtoriksi vihitty Dr. Ian McEwan.

URL kopioitu

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
kukka-asetelma

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.