Professoreiden tervetuliaisluennot julkaistu Aallon YouTubessa

Uudet vakinaistetut professorit raottavat videoilla muun muassa vettähylkivien pintojen ja terveyttä edistävän kaupunkiympäristön salaisuuksia.

Ennen luentoja professorit kerääntyivät perinteiseen yhteispotrettiin rehtori Ilkka Niemelän (reunassa vasemmalla), vararehtori Tuija Pulkkisen (toinen vasemmalta) sekä vararehtori Eero Elorannan (reunassa oikealla) kanssa. Kuva: Lasse Lecklin.

Tenure track -urajärjestelmän kautta nimetyt vakituiset Associate- tai Full-tason professorit luennoivat omasta tutkimus- ja opetusalastaan 15.11.2017. Videot ovat katsottavissa Aalto-yliopiston Youtube-kanavassa. Luennot ovat englanninkielisiä.

Lue myös:

Professori Masood Masoodian kysyi jo pienenä hankalia

Nina Granqvist tutkii, miten marginaalista tulee valtavirtaa

Harri Lähdesmäki louhii sairauksien jälkiä datamassoista

Nina Granqvist
Kauppakorkeakoulu

Robin Gustafsson

Marko Hinkkanen

Iiro Jääskeläinen

Petri Kuoppamäki
Kauppakorkeakoulu

Mikko Kurimo

Marketta Kyttä
Insinööritieteiden korkeakoulu

Yongdan Li
Kemian tekniikan korkeakoulu

Harri Lähdesmäki

Masood Masoodian
Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu

Robin Ras

Zhipei Sun

Katso myös kaikki aiemmat tervetuliaisluennot Aallon Youtubessa

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.
2020 rajanylitykset pohjoismaissa
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat loivat ainutlaatuisen ennustemallin kuvaamaan pandemian leviämistä maiden rajojen yli

Pohjoismainen yhteishanke pureutui koronaviruksen leviämiseen vuonna 2020. Tutkimuksen avulla voidaan jatkossa ennakoida paremmin, milloin ja mitkä matkustusrajoitukset ovat pandemiaolosuhteissa tarkoituksenmukaisia.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.