Perustieteiden korkeakouluun lähes 300 uutta perusopiskelijaa

Tietotekniikan hakukohde oli valtakunnallisesti suosituin hakukohde. Myös tuotantotalouden suosio jatkui.
Uudet opiskelijat vuosimallia 2014 ilmoittautuvat.

Perustieteiden korkeakoulun teknistieteelliseen kandidaattiohjelmaan valittiin 298 uutta opiskelijaa, joista 26 valittiin erillisvalintojen kautta. Paikan vastanottaneita uusia opiskelijoita on 282.

Diplomi-insinöörikoulutuksen yhteisvalinnassa suosituin hakukohde oli tietotekniikka johon oli 437 ensisijaista hakijaa, näistä 102 ottivat paikan vastaan. Tuotantotalouden koulutusohjelmaan oli edellisten vuosien tapaan vaikeinta päästä korkeiden pisterajojen takia. Myös bioinformaatioteknologia sekä teknillinen fysiikka ja matematiikka olivat suosittuja hakijoiden keskuudessa.

Maisteriohjelmien valinnat julkaistiin aiemmin tänä keväänä. Noin 150 uutta maisteriopiskelijaa aloittaa Perustieteiden korkeakoulussa. Kaikkiaan hakijoita oli yli tuhat. Uusien kandi- ja maisteriopiskelijoiden lisäksi noin 100 vaihto-opiskelijaa aloittaa syyskuussa opintonsa.

Tänä vuonna koko korkeakoulusektorin perusopiskelijahaku uudistui ja opiskelijoilla oli mahdollisuus saada vain yksi opiskelupaikka. Sijoitteluajo kattoi kaikki yhteishaun hakukohteet yliopistoissa ja ammattikorkeakouluissa, ja opiskelupaikkojen vastaanotto päättyi 12.8. Tämän takia lopulliset valintatulokset olivat selvillä vasta sen jälkeen.

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
Opiskelijoita tutkimassa kirjaston hyllyjen sisältöä
Opinnot Julkaistu:
Two African women working on a project
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Yrittäjyyden sisällyttäminen metsä- ja maatalouskoulutukseen on ratkaisevan tärkeää Afrikalle

Apulaisprofessori Patrick Shulist kehittää yrittäjyyskoulutusta yhdessä afrikkalaisten kumppaneiden kanssa.