Perustieteiden korkeakoulu rahoittaa uusia monimuotoisuutta, syrjimättömyyttä ja tasa-arvoa edistäviä hankkeita

Students

Perustieteiden korkeakoulun yhdenvertaisuusrahasto tukee kolmea uutta tasa-arvoa edistävää, yhteisöllistä hanketta. Tavoitteena on lisätä monimuotoisuutta opetuksen ja tutkimuksen parissa.

Valitut hankkeet ovat (hankkeen nimi englanniksi):

1. Janne Halme ja Bart Vandeput: “Creating experience-based podcast series on artscience” - podcasteja, videoita ja tekstisisältöjä taiteen ja tieteen välisen yhteistyön kannustamiseksi
  2. Jami Kinnunen, Milli Keskinen ja Olli Winberg: “Increasing minority representation through video exercise solutions” – opetusvideoita, joilla laskuharjoituksia ratkaisevat naisassistentit
  3. Nitin Sawhney, Talayeh Aledawood, Karin Fröhlich, Caterina Soldano ja Andrea Botero: “Color of Science: Engaging Critical Perspectives from Scientists of Color and the Indigenous” - luentoja, paneelikeskusteluja ja elokuvanäytöksiä dialogin käynnistämiseksi

Hankkeista kerrotaan lisää myöhemmin, kun niiden toiminta alkaa. Seuraava yhdenvertaisuusrahaston rahoituskierros avataan pääsiäisen tienoilla. Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä rahoitushausta vastaavaan tiimiin.

Tasa-arvosuunnitelma

Perustieteiden korkeakoulu on samalla julkaissut tasa-arvosuunnitelman vuodelle 2021. Sen tavoitteena on hyvä opiskelun ja työskentelyn ilmapiiri. Aalto-yliopiston tavoitteena on yhteisö, jossa työntekijöitä ja opiskelijoita kohdellaan tasavertaisesti sukupuolesta, tehtävästä ja taustasta riippumatta. Jokaisen yhteisön jäsenen tehtävä on edistää tasa-arvoa ja tasavertaista kohtelua.

Vuoden 2021 suunnitelmassa keskitytään muun muassa viestimään yhdenvertaisista toimintamalleista (Aalto recruitment handbook, Aalto Code of Conduct) ja lisäämään työ- ja opiskeluympäristön inklusiivisuutta, tästä esimerkkeinä monipuoliset esikuvat kampuksella esitettävässä taiteessa ja unisex wc-tilat kaikkiin rakennuksiin.

Lisätietoa:

Marja Niemi
Kehityspäällikkö

Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
Photo collage of some of the actions funded by the Sustainability Action Booster grant
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto rahoittaa opiskelijoiden kestävyystoimia kymmenillä tuhansilla vuodessa - "Tällaista emme ole nähneet muualla"

Aalto-yliopiston Sustainability Action Booster on apuraha, joka tukee opiskelijoiden ideoimia kestävän kehityksen projekteja kampuksella ja sen ulkopuolella.