Per Steniukselle arvostettu Lampén-mitali

Filosofian tohtori, professori emeritus Per Stenius on saanut arvostetun Lampén-mitalin. Tunnustuspalkinto myönnetään metsäteollisuuden toimialalla suoritetusta ansiokkaasta sekä laaja-alaisesta teknisestä ja tieteellisestä työstä.
Palkitut henkilöt
Tj. Antti Lindqvist, varapj. Juuso Konttinen, tekniikan tohtori Eeva Jernström, tekniikan tohtori Ilkka Kartovaara, filosofian tohtori ja professori emeritus Per Stenius ja vuorineuvos, tekniikan kunniatohtori Jorma Eloranta.

Per Stenius on tehnyt pitkän ja kansainvälisesti merkittävän uran puunjalostuksen kemian saralla. Hän on työskennellyt uransa aikana tutkijana, professorina ja johtajana useissa yliopistoissa muun muassa Kanadassa, USA:ssa ja Pohjoismaissa. Stenius toimi Aalto-yliopistossa puunjalostuksen fysikaalisen kemian professorina vuosina 1991-2003. Steniuksen tieteellinen tuotanto on mittava käsittäen yli 320 artikkelia ja yhdeksän kirjaa.

Puunjalostusinsinöörit ry:n myöntämä tunnustuspalkinto jaettiin yhdistyksen kevätseminaarin iltagaalassa 20.4.2023.

Puunjalostusinsinöörien uutinen

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
Miia Mäkelä
Nimitykset Julkaistu:

Miia Mäkelä on nimitetty Associate professorin tehtävään Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle

MMT (Mikrobiologia) Miia Mäkelä on nimitetty Aalto-yliopiston Biotuotteiden ja biotekniikan laitokselle tenure track -urapolulle Associate professorin vakituiseen tehtävään 1.9.2024 alkaen.
Daniel Martin-Yerga
Nimitykset Julkaistu:

Daniel Martin-Yerga on nimitetty määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään Kemian ja materiaalitieteen laitokselle

Ph.D. Daniel Martin-Yerga on nimitetty Aalto-yliopiston Kemian ja materiaalitieteen laitokselle määräaikaiseen apulaisprofessorin tehtävään.
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu / Kuva Roope Kiviranta

Professorinimityksiä Kauppakorkeakoulussa

Prottoy Akbarin, Pablo Warnesin, Erkki Vihriälän ja Christoph Huberin nimitykset astuvat voimaan 1.8.2024.