Uutiset

Partneripäivä toi yritykset Töölön kampukselle

Kauppakorkeakoulun partneriyritykset esittäytyivät opiskelijoille jo perinteeksi muodostuneen partneripäivän yhteydessä.

Päärakennuksen ala-aula täyttyi tungokseen asti innokkaista opiskelijoista, jotka olivat tulleet paikalle jututtamaan yritysten edustajia työnhakuun liittyvissä asioissa.

Kauppakorkeakoululla on jo vuosia pyörinyt yrityksille suunnattu partneriohjelma, jonka tarkoituksena on rakentaa ja ylläpitää aktiivista yhteistyötä yritysten ja koulun välillä. Tällä hetkellä ohjelman piirissä on 12 yritystä, joista kahdeksan esittäytyi opiskelijoillemme 23.9. järjestetyn Partneripäivän yhteydessä. Päivän tarkoituksena oli tuoda yhteistyöyrityksiämme erityisesti työnantajina esiin opiskelijoillemme.

Fazer oli yksi Partneripäivään osallistuneista yrityksistä.
– Opiskelijoita kävi ständillä paljon ja monet olivat todellakin kiinnostuneita siitä, minkälaista työtä Fazer tarjoaa, kertoi  Anna Haltiala Fazerin Kumppanuudet ja tapahtumat -yksiköstä. Kysymyksiä tuli paljon. Ihana kommentti eräältä opiskelijalta oli, että hän ei ole koskaan ajatellut Fazeria työnantajana, vaan mieltänyt meidät vain suklaaseen, makeisiin ja leipään, mutta nyt sai korjattua tämänkin asian, Anna Haltiala jatkoi.

Opiskelijoille oli jo etukäteen tiedotettu, mitä kunkin yrityksen ständillä on luvassa ja ketä he tulevat ständeillä tapaamaan. Useat yrityksistä tarjosivatkin cv-neuvontaa, tekivät pikahaastatteluja ja kertoivat alkavista trainee-ohjelmista tai ensi kesän kesätyömahdollisuuksista.

– Ständillämme kävi paljon opiskelijoita, jotka olivat kiinnostuneita KPMG:stä ja sen tarjoamista työmahdollisuuksista. Usea opiskelija tuli paikalle myös CV:n ja hakemuksen kanssa eli ihan ”tosimielessä”. Jäikin fiilis, että tapahtumaa oli markkinoitu koulun puolelta hyvin ja opiskelijat olivat todella valmistautuneet tilaisuuteen, kertoi Maiju Vanhanen KPMG:n HR-funktiosta.

Partneriohjelma on monipuolinen

Kokonaisuudessaan Partneriohjelma rakentuu mm. näkyvyyteen ja tiedon jakamiseen, luennointiyhteistyöhön, opiskelijaprojekteihin ja työnantajamielikuvan kehittämiseen liittyvistä palveluista, joista yritykset valitsevat painotuksiinsa parhaiten soveltuvan kokonaisuuden.

Yksi ohjelman tavoitteista on myös tarjota aitoja kohtaamisia opiskelijoiden ja yhteistyöyritysten välillä. Partneripäivässä sekä opiskelijat että osallistuneet yritykset arvostivatkin juuri sitä, että päivä tarjosi oivan väylän face-to-face-kohtaamisiin.
– Parin tunnin aikana sai kirkastettua omaa rooliaan työnantajana ihan mukavasti, totesi Liisa Parikka niin ikään tapahtumaan osallistuneesta OP-Pohjolasta. Mieleeni jäi erityisesti opiskelijoiden positiivisuus ja aito kiinnostus työnantajaa ja työpaikkojamme kohtaan, lisäsi Parikka.

Vuoden aikana useat partneriyrityksistä osallistuvat aktiivisesti Kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalvelujen opiskelijoille tarjoamiin työnhaun koulutuksiin ja uratapahtumiin tuoden työnantajan näkemyksen opiskelijoiden käyttöön. Opiskelijoille partneripäivä tarjosi yrityskontaktien lisäksi mahdollisuuden hyödyntää koulutuksista saatuja oppeja heti käytännössä, kuten esim. KPMG:n ständillä tapahtui:
– Haku trainee-ohjelmaamme on alkamassa parin viikon päästä ja pystyimme näin ollen markkinoimaan ohjelmaa opiskelijoille. Hyödynsimme myös päivän tarjoaman pikahaastattelumahdollisuuden ja tämä toimi erittäin hyvin; löysimme muutamankin potentiaalisen trainee-ehdokkaan, paljasti KPMG:n Maiju Vanhanen.

Partneripäivään osallistuivat seuraavat yritykset: CGI, Deloitte, Fazer, EY, KPMG, Stora Enso, OP-Pohjola ja Tieto.

Partneripäivän järjestivät yhteistyössä Kauppakorkeakoulun Ura- ja Rekrytointipalvelut ja Yrityssuhteet.

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lue lisää uutisia

Juha Jouhki
Yhteistyö Julkaistu:

Aalto-yliopiston alumni ja sijoitusalan konkari Juha Jouhki: ”Opiskelu ei ole projekti, vaan prosessi”

Juha Jouhkin perheyritys tukee Aaltoa, koska huippututkimus vie kotimaisia yrityksiä maailman huipulle.
Aalto Digital Creatives ryhmäkuva
Kampus, Yhteistyö Julkaistu:

Kolmetoista uutta tiimiä aloitti Aalto Digital Creatives -esihautomossa

Luovien alojen esihautomo-ohjelma käynnistyi 27. syyskuuta.
Erika Ahlberg
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Alumni Erika Ahlberg: Jos ei tee ikinä virheitä, ei ole ollut tarpeeksi rohkea

Alumnimme Erika Ahlberg halusi yhdistää maisteritutkinnossaan aiemmat kaupan ja design-alan opintonsa, ja International Design Business Management -ohjelma sopi tähän loistavasti. Urallaan muodin, myynnin, markkinoinnin ja brändien parissa hän on pyrkinyt rohkeasti kohti haasteita – esimerkiksi hyppäämällä 100 henkilön organisaation johtoon ilman aikaisempaa esihenkilökokemusta.
Class 1972 of the School of Business.
Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

Kuppilan cumlaude ja muita mukavia muistoja 50 vuoden varrelta

Vuosikurssi -72 kokoontui Kauppakorkeakoululla lukuvuoden avajaispäivänä 6.9.2022.