Partneripäivä toi yritykset Töölön kampukselle

Kauppakorkeakoulun partneriyritykset esittäytyivät opiskelijoille jo perinteeksi muodostuneen partneripäivän yhteydessä.

Päärakennuksen ala-aula täyttyi tungokseen asti innokkaista opiskelijoista, jotka olivat tulleet paikalle jututtamaan yritysten edustajia työnhakuun liittyvissä asioissa.

Kauppakorkeakoululla on jo vuosia pyörinyt yrityksille suunnattu partneriohjelma, jonka tarkoituksena on rakentaa ja ylläpitää aktiivista yhteistyötä yritysten ja koulun välillä. Tällä hetkellä ohjelman piirissä on 12 yritystä, joista kahdeksan esittäytyi opiskelijoillemme 23.9. järjestetyn Partneripäivän yhteydessä. Päivän tarkoituksena oli tuoda yhteistyöyrityksiämme erityisesti työnantajina esiin opiskelijoillemme.

Fazer oli yksi Partneripäivään osallistuneista yrityksistä.
– Opiskelijoita kävi ständillä paljon ja monet olivat todellakin kiinnostuneita siitä, minkälaista työtä Fazer tarjoaa, kertoi  Anna Haltiala Fazerin Kumppanuudet ja tapahtumat -yksiköstä. Kysymyksiä tuli paljon. Ihana kommentti eräältä opiskelijalta oli, että hän ei ole koskaan ajatellut Fazeria työnantajana, vaan mieltänyt meidät vain suklaaseen, makeisiin ja leipään, mutta nyt sai korjattua tämänkin asian, Anna Haltiala jatkoi.

Opiskelijoille oli jo etukäteen tiedotettu, mitä kunkin yrityksen ständillä on luvassa ja ketä he tulevat ständeillä tapaamaan. Useat yrityksistä tarjosivatkin cv-neuvontaa, tekivät pikahaastatteluja ja kertoivat alkavista trainee-ohjelmista tai ensi kesän kesätyömahdollisuuksista.

– Ständillämme kävi paljon opiskelijoita, jotka olivat kiinnostuneita KPMG:stä ja sen tarjoamista työmahdollisuuksista. Usea opiskelija tuli paikalle myös CV:n ja hakemuksen kanssa eli ihan ”tosimielessä”. Jäikin fiilis, että tapahtumaa oli markkinoitu koulun puolelta hyvin ja opiskelijat olivat todella valmistautuneet tilaisuuteen, kertoi Maiju Vanhanen KPMG:n HR-funktiosta.

Partneriohjelma on monipuolinen

Kokonaisuudessaan Partneriohjelma rakentuu mm. näkyvyyteen ja tiedon jakamiseen, luennointiyhteistyöhön, opiskelijaprojekteihin ja työnantajamielikuvan kehittämiseen liittyvistä palveluista, joista yritykset valitsevat painotuksiinsa parhaiten soveltuvan kokonaisuuden.

Yksi ohjelman tavoitteista on myös tarjota aitoja kohtaamisia opiskelijoiden ja yhteistyöyritysten välillä. Partneripäivässä sekä opiskelijat että osallistuneet yritykset arvostivatkin juuri sitä, että päivä tarjosi oivan väylän face-to-face-kohtaamisiin.
– Parin tunnin aikana sai kirkastettua omaa rooliaan työnantajana ihan mukavasti, totesi Liisa Parikka niin ikään tapahtumaan osallistuneesta OP-Pohjolasta. Mieleeni jäi erityisesti opiskelijoiden positiivisuus ja aito kiinnostus työnantajaa ja työpaikkojamme kohtaan, lisäsi Parikka.

Vuoden aikana useat partneriyrityksistä osallistuvat aktiivisesti Kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalvelujen opiskelijoille tarjoamiin työnhaun koulutuksiin ja uratapahtumiin tuoden työnantajan näkemyksen opiskelijoiden käyttöön. Opiskelijoille partneripäivä tarjosi yrityskontaktien lisäksi mahdollisuuden hyödyntää koulutuksista saatuja oppeja heti käytännössä, kuten esim. KPMG:n ständillä tapahtui:
– Haku trainee-ohjelmaamme on alkamassa parin viikon päästä ja pystyimme näin ollen markkinoimaan ohjelmaa opiskelijoille. Hyödynsimme myös päivän tarjoaman pikahaastattelumahdollisuuden ja tämä toimi erittäin hyvin; löysimme muutamankin potentiaalisen trainee-ehdokkaan, paljasti KPMG:n Maiju Vanhanen.

Partneripäivään osallistuivat seuraavat yritykset: CGI, Deloitte, Fazer, EY, KPMG, Stora Enso, OP-Pohjola ja Tieto.

Partneripäivän järjestivät yhteistyössä Kauppakorkeakoulun Ura- ja Rekrytointipalvelut ja Yrityssuhteet.

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.
Ursula von der Leyen pitämässä avajaispuhetta
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

New European Bauhaus -festivaali toi yhteen Euroopan päättäjiä ja monialaisen kestävän kehityksen asiantuntijoita

Aalto-yliopisto oli mukana New European Bauhaus -festivaalilla kestävää rakentamista käsittelevällä näyttelyllään Time out! Rethinking construction.
Biomateriaaleja
Yhteistyö Julkaistu:

Metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi

Metsäbiotalouden tiedepaneelin ensimmäisen selvityshankkeen tulokset on julkaistu. Laskelmien mukaan metsien tuottamaa arvonlisää on mahdollista nostaa merkittävästi ilman lisähakkuita: selvityksen mukaan vuonna 2035 Suomen metsistä voitaisiin saavuttaa jopa 15,6 miljardin euron arvonlisä, mikä tarkoittaa 80 % kasvua verrattuna vuoden 2019 tasoon.