Partneripäivä toi yritykset Töölön kampukselle
Päärakennuksen ala-aula täyttyi tungokseen asti innokkaista opiskelijoista, jotka olivat tulleet paikalle jututtamaan yritysten edustajia työnhakuun liittyvissä asioissa.
Kauppakorkeakoululla on jo vuosia pyörinyt yrityksille suunnattu partneriohjelma, jonka tarkoituksena on rakentaa ja ylläpitää aktiivista yhteistyötä yritysten ja koulun välillä. Tällä hetkellä ohjelman piirissä on 12 yritystä, joista kahdeksan esittäytyi opiskelijoillemme 23.9. järjestetyn Partneripäivän yhteydessä. Päivän tarkoituksena oli tuoda yhteistyöyrityksiämme erityisesti työnantajina esiin opiskelijoillemme.
Fazer oli yksi Partneripäivään osallistuneista yrityksistä.
– Opiskelijoita kävi ständillä paljon ja monet olivat todellakin kiinnostuneita siitä, minkälaista työtä Fazer tarjoaa, kertoi Anna Haltiala Fazerin Kumppanuudet ja tapahtumat -yksiköstä. Kysymyksiä tuli paljon. Ihana kommentti eräältä opiskelijalta oli, että hän ei ole koskaan ajatellut Fazeria työnantajana, vaan mieltänyt meidät vain suklaaseen, makeisiin ja leipään, mutta nyt sai korjattua tämänkin asian, Anna Haltiala jatkoi.
Opiskelijoille oli jo etukäteen tiedotettu, mitä kunkin yrityksen ständillä on luvassa ja ketä he tulevat ständeillä tapaamaan. Useat yrityksistä tarjosivatkin cv-neuvontaa, tekivät pikahaastatteluja ja kertoivat alkavista trainee-ohjelmista tai ensi kesän kesätyömahdollisuuksista.
– Ständillämme kävi paljon opiskelijoita, jotka olivat kiinnostuneita KPMG:stä ja sen tarjoamista työmahdollisuuksista. Usea opiskelija tuli paikalle myös CV:n ja hakemuksen kanssa eli ihan ”tosimielessä”. Jäikin fiilis, että tapahtumaa oli markkinoitu koulun puolelta hyvin ja opiskelijat olivat todella valmistautuneet tilaisuuteen, kertoi Maiju Vanhanen KPMG:n HR-funktiosta.
Partneriohjelma on monipuolinen
Kokonaisuudessaan Partneriohjelma rakentuu mm. näkyvyyteen ja tiedon jakamiseen, luennointiyhteistyöhön, opiskelijaprojekteihin ja työnantajamielikuvan kehittämiseen liittyvistä palveluista, joista yritykset valitsevat painotuksiinsa parhaiten soveltuvan kokonaisuuden.
Yksi ohjelman tavoitteista on myös tarjota aitoja kohtaamisia opiskelijoiden ja yhteistyöyritysten välillä. Partneripäivässä sekä opiskelijat että osallistuneet yritykset arvostivatkin juuri sitä, että päivä tarjosi oivan väylän face-to-face-kohtaamisiin.
– Parin tunnin aikana sai kirkastettua omaa rooliaan työnantajana ihan mukavasti, totesi Liisa Parikka niin ikään tapahtumaan osallistuneesta OP-Pohjolasta. Mieleeni jäi erityisesti opiskelijoiden positiivisuus ja aito kiinnostus työnantajaa ja työpaikkojamme kohtaan, lisäsi Parikka.
Vuoden aikana useat partneriyrityksistä osallistuvat aktiivisesti Kauppakorkeakoulun ura- ja rekrytointipalvelujen opiskelijoille tarjoamiin työnhaun koulutuksiin ja uratapahtumiin tuoden työnantajan näkemyksen opiskelijoiden käyttöön. Opiskelijoille partneripäivä tarjosi yrityskontaktien lisäksi mahdollisuuden hyödyntää koulutuksista saatuja oppeja heti käytännössä, kuten esim. KPMG:n ständillä tapahtui:
– Haku trainee-ohjelmaamme on alkamassa parin viikon päästä ja pystyimme näin ollen markkinoimaan ohjelmaa opiskelijoille. Hyödynsimme myös päivän tarjoaman pikahaastattelumahdollisuuden ja tämä toimi erittäin hyvin; löysimme muutamankin potentiaalisen trainee-ehdokkaan, paljasti KPMG:n Maiju Vanhanen.
Partneripäivään osallistuivat seuraavat yritykset: CGI, Deloitte, Fazer, EY, KPMG, Stora Enso, OP-Pohjola ja Tieto.
Partneripäivän järjestivät yhteistyössä Kauppakorkeakoulun Ura- ja Rekrytointipalvelut ja Yrityssuhteet.
- Julkaistu:
- Päivitetty:
Lue lisää uutisia

Henry Tirri: Teknologialiiketoiminnan skaalaaminen vaatii vahvaa strategista ja psykologista osaamista
Hyvä professori tai liiketoimintajohtaja jakaa viisautta, joka karttuu vain vuosien myötä.
Viisi asiaa, jotka päättäjien tulisi tietää yliopistojen vaikuttavuudesta
Yliopistot unohtuvat usein, kun puhutaan taloudellisesta kilpailukyvystä. Ei kannattaisi – me kerromme miksi.
Alumni Maria Lehto: Harrastuksillani oli iso vaikutus uraan ja sen kautta sain ensimmäiset johtamiskokemukseni
Maria Lehdon polku nykyisiin tehtäviin Engagement Specialistiksi Kauppakorkeakoulun partneriyritys Konecranesille ei ole ollut täysin suoraviivainen, mutta kokemuksilla on kuitenkin ollut paikkansa ammatillisessa kehityksessä. Hän haluaakin kehottaa opiskelijoita rohkeasti seuraamaan omia kiinnostuksen kohteitaan ja luottamaan siihen, että ne kyllä johtavat lopulta oikeaan suuntaan.