Parhaat diplomityöt ja väitöskirjat

Kemian tekniikan korkeakoulun dekaani Kristiina Kruus julkaisi vuoden 2019 parhaat diplomityöt sekä tohtorin väitöskirjat.
Thesis works
Photo Aalto University / Kitty Norros

Onnittelut upeista töistä!

Diplomityöt:

• DI Laura Emilia Aarnos (Alexander Frey): “Burst Detection Methods for Human Pluripotent Stem Cell-derived Neuronal Networks”
  • DI Anna-Liina Helena Lehtimäki (Pekka Oinas): “Operational Efficiency of Black Liquor Concentrators”
  • DI Jarkko Samuel Rantataro (Tomi Laurila ELEC): “Effect of Substrate Mechanical Properties on Neural Cell Mechanics”
  • DI Friederike Sommerhoff (Mark Huges): “Dimensional Stabilty of All Cellulose Composites Laminates”

Väitöskirjat:

• TkT Pyry-Mikko Hannula: "Processing and Properties of Carbon Nanotube-Copper Composites" (Ohjaaja: Professori Mari Lundström)
  • TkT Shirin Asaadi: "Dry-Jet Wet Spinning of Technical and Textile Fibers from a Solution of Wood Pulp and Waste Cotton in an Ionic Liquid" (Ohjaaja: Professori Herbert Sixta)
  • TkT Fatemeh Davodi: "Rational Design of Novel and Efficient Electrocatalysts for Hydrogen Production"(Ohjaaja: Professori Tanja Kallio)

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
KY United -jalkapallojoukkue, 2024. Kuva: Eemil Kari
Yliopisto Julkaistu:

Jalkapallojoukkue KY United kohtaa sensaatiomaisesti Käpylän Pallon edustusjoukkueen tiistaina 16.4.2024

KY United saa vastaansa Suomen toiseksi korkeimmalla sarjatasolla pelaavan KäPan Suomen Cupin 3. kierroksella.