Paras diplomityöpalkinto paloturvallisuudessa Aalto-yliopistoon

Diplomityö käsitteli kivivillan termokemiallisten prosessien simulointia korkeissa lämpötiloissa.
Kuvassa Aleksi Rinta-Paavola (vas.) vastaanottaa tunnustuksen Björn Sundströmiltä Trondheimissa 7.8.2018.

Nordic Fire and Safety Days 2018 -konferenssin yhteydessä jaettava parhaan pohjoismaisen, paloturvallisuustekniikan alaan kuuluvan maisterityön palkinto myönnettiin tänä vuonna Aleksi Rinta-Paavolalle.

Hänen diplomityönsä käsitteli kivivillan termokemiallisten prosessien simulointia korkeissa lämpötiloissa.

”Mallia soveltamalla kyetään korvaamaan osa palotesteistä, joita käytetään uusien rakennusmateriaalien kehityksessä ja testauksessa", kertoo Aleksi Rinta-Paavola.

Alun perin kemiaa opiskellut Rinta-Paavola työskentelee tohtorikoulutettavana rakennustekniikan laitoksella paloturvallisuustekniikan tutkimusryhmässä. Paloturvallisuustekniikassa kiehtoi sen poikkitieteellisyys ja yhteiskunnallinen merkitys.

"Pääsen soveltamaan kemiaa puurakenteiden toiminnallista palosuunnittelua koskevassa väitöstyössäni, johon kuuluu puun pyrolyysi-, ja palamisreaktioiden mallintamista. Paloturvallisuustekniikassa olen tutustunut myös termodynamiikkaan, lämmönsiirtoon, numeeriseen laskentaan ja jopa ihmisten käyttäytymiseen evakuointitilanteessa!", hän toteaa.

Palkituille jaettavat kukkakimput pöydällä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

Celebrating Excellence 2023 – aika juhlistaa ja palkita tutkimussaavutuksia ja parhaita väitöskirjoja

Keskiviikkona 13.maaliskuuta Sähkötekniikan korkeakoulu kokoontui juhlistamaan vuoden 2023 merkittävimpiä tutkimussaavutuksia ja väitöskirjoja.
Hollmen Reuter Sandman arkkitehtien suunnittelema Naisten keskus Senegalissa

Naisarkkitehdit esille

Suomalaiset arkkitehdit Saija Hollmén, Jenni Reuter ja Helena Sandman ovat mukana 100 Women: Architects in Practice -kirjassa.
Hymyilevä silmälasipäinen nainen pitkät hiukset auki seisoo portaikossa ja katsoo ylöspäin kameraan

Mariana Salgado on Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun vuoden alumni

Palvelumuotoilun asiantuntija korostaa muotoilijoiden roolia yhteisen politiikan luomisessa ja osallistumisen vahvistamisessa.
Professor Katri Kauppi. Photo: Jaakko Kahilaniemi

Professori Katri Kauppi on KY:n valinta Vuoden Opettajaksi 2024

Opiskelijat kuvailevat Kaupin opetustyyliä energiseksi ja innostavaksi.