Pääministerit tutustuivat ilmastonmuutosta estäviin ratkaisuihin

Kuuden maan pääministerit Juha Sipilän johdolla vierailivat Aalto-yliopistossa.
Pääministerivieraat tapasivat Aalto-yliopiston opiskelijoita Design Factoryn tiloissa. Kuva: Aalto-yliopisto / Mikko Raskinen

Pääministeri Juha Sipilän isännöimä kuuden pääministerin seurue vieraili Aalto-yliopistossa ja tutustui ilmastonmuutosta estäviin teknisiin ratkaisuihin. Pääministerit keskustelivat professoreiden kanssa ja tapasivat alan tutkijoita ja startup-yrittäjiä sekä opiskelijoita Tanskasta, Sloveniasta, Virosta, Alankomaista ja Belgiasta.

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
Photo collage of some of the actions funded by the Sustainability Action Booster grant
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto rahoittaa opiskelijoiden kestävyystoimia kymmenillä tuhansilla vuodessa - "Tällaista emme ole nähneet muualla"

Aalto-yliopiston Sustainability Action Booster on apuraha, joka tukee opiskelijoiden ideoimia kestävän kehityksen projekteja kampuksella ja sen ulkopuolella.
Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.