Pääjohtaja Arvo Kokkonen Insinööritieteiden korkeakoulun Stakeholder Advisor Boardin puheenjohtajaksi

Vuonna 2021 toimintansa aloittanut Insinööritieteiden korkeakoulun sidosryhmistä koostuva neuvoa-antavaa tukiryhmä eli Stakeholder Advisor Board edistää korkeakoulun tutkimuksen ja koulutuksen vaikuttavuutta suomalaisessa teollisuudessa ja yhteiskunnassa.
Arvo Kokkonen, kuva Ilona Savola, MLL
Arvo Kokkonen. Kuva: Ilona Savola, MLL

Tukiryhmään kuuluu yhteistyökumppaneiden edustajia korkeakoulun eri aloilta. Joulukuussa pidetyssä kokouksessa sen ensimmäiseksi puheenjohtajaksi valittiin Maanmittauslaitoksen pääjohtaja Arvo Kokkonen kaksivuotiskaudelle 2022–2023 .

”Suomalaisen yhteiskunnan vahvuuksia ovat läpinäkyvyys ja poikkihallinnollinen yhteistyö. Sidosryhmien jäsenet edustavat laaja-alaista näkemystä Insinööritieteiden korkeakoulun yhteistyökentältä. He välittävät korkeakoulun johdolle työelämän näkemyksiä ja odotuksia tulevaisuuden yhteisestä suunnasta, johon yliopiston tulee luoda valmiuksia. Neuvoa-antavan tukiryhmän tehtävä on auttaa korkeakoulua tilannekuvan päivittämisessä ja strategisten päätösten tekemisessä. Käytännön keinoja tähän ovat avoin keskustelu ja kokemusten jakaminen”, sanoo pääjohtaja Arvo Kokkonen.

Tukiryhmä kokoontuu kaksi kertaa vuodessa ja sen tehtävänä on tukea korkeakoulua strategisen tason suunnittelussa.

”Sidosryhmäyhteistyöllä on insinööritieteissä pitkät perinteet, ja neuvoa-antavaa tukiryhmä jatkaa samaa yhteistyön jatkumoa. Korkeakoulumme toiminta perustuu Aallon strategiaan, ja haluamme varmistaa, että tutkimus ja koulutus ovat teollisuuden ja muiden sidosryhmien kannalta merkityksellisiä”, toteaa dekaani Gary Marquis.

”Arvostan sidosryhmien sitoutumista yhteistyöhön ja neuvoa-antavan tukiryhmän tarjoamaa tukea korkeakoulun strategisen tason suunnittelussa”, hän jatkaa.

Neuvoa-antava tukiryhmä toimii äänenä Insinööritieteiden korkeakoulun osaamisalueilla toimiville kumppaneille teollisuudessa, hallinnossa ja muilla yhteiskunnan osilla. Sen tavoitteena on keskustella yhteistyötä ja siten lisätä vaikuttavuutta yhteiskunnassa.

Käsiteltäviä kokonaisuuksia ovat myös diplomi-insinöörin työn tulevaisuus ja insinööritieteiden korkeakoulun vaikuttavuus sekä opiskelijoiden diversiteetin kasvattaminen. Myös strategian implementointiin toivotaan ryhmältä näkemyksiä.

URL kopioitu

Hymyilevä Raili Pönni seisoo neuvotteluhuoneessa, taustalla näkyy ikkunasta Dipolin piha-aluetta.
Nimitykset Julkaistu:

Aalto-yliopiston kehitysjohtajaksi on nimitetty Raili Pönni

Raili Pönni on toiminut aiemmin yliopiston suunnittelupäällikkönä ja väliaikaisena kehitysjohtajana.
Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Sinipaitainen silmälasipäinen mies istuu ja katsoo kameraan hymyillen
Nimitykset Julkaistu:
Potrettikuva Suzanne Innes-Stubbista, hän hymyilee ja katsoo kohti kameraa
Nimitykset, Yliopisto Julkaistu:

Suzanne Innes-Stubb nimitetty johtavaksi työelämäasiantuntijaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Yritysjuridiikan asiantuntija Innes-Stubb vahvistaa Kauppakorkeakoulun osaamista vastuullisessa yritystoiminnassa. Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa.