Oskari Vilamon rahasto palkitsi rakennusalan parhaat opinnäytteet

Aalto-yliopistoon kaksi väitöskirjapalkintoa ja kuusi diplomityöpalkintoa.
Oskari Vilamon rahaston opinnäytepalkintojen saajia: TkT Marco D´Ignazio (vas.), DI Tuomas Alapieti, DI Kati Blomberg, TkT Henri Haimi, DI Monica Löfman, DI Martyna Kainulainen. Tilaisuudessa palkittiin myös TkT Kaisa Västilä, DI Kalle Aromaa, arkkitehdit Elina Jaara, Hanna Jahkonen sekä Robin Landsdorff.

Liikesivistysrahastoon kuuluva Oskari Vilamon rahasto palkitsee vuosittain parhaat edellisenä vuonna valmistuneet rakennusalan opinnäytteet. Rahasto palkitsi tänä vuonna kolme väitöskirjaa sekä kahdeksan diplomityötä.

Tämänvuotiset väitöskirjapalkinnot myönnettiin TkT Marco D´Ignaziolle Tampereen teknillisestä yliopistosta, sekä TkT Henri Haimille ja TkT Kaisa Västilälle Aalto-yliopistosta. Väitöskirjapalkinto on määrältään 3 500 euroa.

Rahaston diplomityöpalkinnot saivat Aalto-yliopistossa DI Tuomas Alapieti, DI Kalle Aromaa, DI Kati Blomberg, DI Martyna Kainulainen, arkkitehti Robin Landsdorff ja DI Monica Löfman.Oulun yliopistosta palkittiin arkkitehti Elina Jaara jaarkkitehti Hanna Jahkonen.

Diplomityöpalkinto on määrältään 2 000 euroa.

Oskari Vilamon rahasto - rakennusalan kehittäjä. Liikesivistysrahastoon kuuluvan, talousneuvos Oskari Vilamon nimeä kantavan rahaston tarkoituksena on edistää rakentamisen korkeampaa tutkimusta. Lemminkäinen perusti rahaston vuonna 1985 ja nimesi sen yhtiön historian keskeisen hahmon Oskari Vilamon mukaan. Oskari Vilamon rahasto on myöntänyt opinnäytepalkintoja vuodesta 1993 lähtien. Yhteensä rahasto on palkinnut 52 väitöskirjaa, 20 lisensiaatin työtä sekä 126 diplomityötä tämän vuoden palkinnot mukaan lukien.Oskari Vilamon rahasto on Liikesivistysrahaston erikoisrahasto.

LISÄTIETOJA:

Oskari Vilamon rahasto
Asiamies Matti Aalto
Puh. 0400 408 173
www.lsr.fi/oskarivilamo

Two of the awardees and their robotic arm all holding colorful mugs. Aalto Open Science Award, Honorary mention.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon 2023 kolmas sija – Älykkään robotiikan ryhmän Robotic Manipulation of Deformable Objects -projekti

Haastattelimme Aallon ensimmäisen avoimen tieteen palkinnon kolmannen sijan saavuttaneita Älykkään robotiikan ryhmän jäseniä.
Mustavalkokuvassa hattupäinen mieshahmo katsoo eteenpäin kädet rinnan edessä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Jussi-palkintoja elokuvataiteen laitoksen alumneille

Kotimaisen elokuvan viime vuoden parhaimmistoa palkittiin.
Koos Zevenhoven ja Sebastian Szyller palkintotilaisuudessa
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Perustieteiden korkeakoulun 2023 parhaat väitöskirjat ja diplomityöt on palkittu

Palkittuja väitöskirjoja on Perustieteiden korkeakoulussa tänä vuonna seitsemän. Diplomitöitä palkittiin viisi.
Palkituille jaettavat kukkakimput pöydällä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

Celebrating Excellence 2023 – aika juhlistaa ja palkita tutkimussaavutuksia ja parhaita väitöskirjoja

Keskiviikkona 13.maaliskuuta Sähkötekniikan korkeakoulu kokoontui juhlistamaan vuoden 2023 merkittävimpiä tutkimussaavutuksia ja väitöskirjoja.