Oskari Vilamon rahasto palkitsi rakennusalan parhaat opinnäytetyöt

Aalto-yliopistoon tuli kolme väitöskirjapalkintoa ja neljä diplomityöpalkintoa.
Oskari Vilamon rahaston palkitut 2020
Oskari Vilamon rahasto palkinnon saajat: Vasemmalta Sanna Tegel, Teemu Sillanpää, Leena Lammert, Iiro Kulta, Joonas Lehtovaara, Juha Hartikainen, Laura Berger, Viacheslav Balobanov, Antonia Kruglova sekä Jani Vilppo. Heta Seppälä puuttuu kuvasta.

Liikesivistysrahastoon kuuluva Oskari Vilamon rahasto palkitsee vuosittain parhaat edellisenä vuonna valmistuneet rakennusalan opinnäytteet. Rahasto on palkinnut tänä vuonna neljä väitöskirjaa sekä seitsemän diplomityötä.

Tämän vuotiset väitöskirjapalkinnot myönnettiin tekniikan tohtori Viacheslav Balobanoville, tekniikan tohtori Laura Bergerille, tekniikan tohtori Juha Hartikaiselle ja tekniikan tohtori Antonina Kruglovalle Aalto-yliopistosta. Väitöskirjapalkinto on määrältään 3 500 euroa.

Rahaston seitsemästä diplomityöpalkinnoista neljä myönnettiin Aalto-yliopistosta valmistuneille. Palkinnon saivat diplomi-insinööri Iiro Kulta ja diplomi-insinööri Joonas Lehtovaara sekä arkkitehti Heta Seppälä ja arkkitehti Sanna Tegel. Muut kolme diplomityöpalkintoa myönnettiin arkkitehti Laura Lammertille Oulun yliopistosta, diplomi-insinööri Teemu Sillanpäälle jadiplomi-insinööri Jani Vilppolle Tampereenyliopistosta.
Diplomityöpalkinto on määrältään 2 000 euroa.

Oskari Vilamon rahasto - rakennusalan kehittäjä

Liikesivistysrahastoon kuuluvan, talousneuvos Oskari Vilamon nimeä kantavan rahaston tarkoituksena on edistää rakentamisen korkeampaa tutkimusta. Lemminkäinen perusti rahaston vuonna 1985 ja nimesi sen yhtiön historian keskeisen hahmon Oskari Vilamon mukaan. Oskari Vilamon rahasto on myöntänyt opinnäytepalkintoja vuodesta 1993 lähtien. Yhteensä rahasto on palkinnut 59 väitöskirjaa, 20 lisensiaatin työtä sekä 142 diplomityötä tämän vuoden palkinnot mukaan lukien.

Oskari Vilamon rahasto on Liikesivistysrahaston erikoisrahasto. YIT on tukenut rahastoa vuodesta 2018 alkaen.

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

kukka-asetelma

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.