Oskari Vilamon rahasto palkitsi parhaat rakennusalan opinnäytteet

Vuoden 2016 väitöskirjapalkinto myönnettiin TkT Olli-Pekka Karille Aalto-yliopistosta.

Liikesivistysrahastoon kuuluva Oskari Vilamon rahasto palkitsi vuoden 2016 lopussa kolme väitöskirjaa ja yhdeksän diplomityötä.

Väitöskirjapalkinnot myönnettiin TkT Olli-Pekka Karille Aalto-yliopistosta sekä TkT Ville Lehtoselle ja TkT Jyrki Tarpiolle Tampereen teknillisestä yliopistosta. Väitöskirjapalkinnon suuruus on 3 500 euroa.

Rahaston diplomityöpalkinnot myönnettiin maisema-arkkitehti Hertta Ahvenaiselle, DI Ulla Sihvolalle, DI Juho Nurmelle, DI Jaana Vinterille ja arkkitehti Olli Vuoriselle Aalto-yliopistosta, DI Lari Hannukaiselle, DI Mika Knuutille ja arkkitehti Taru Lindbergille Tampereen teknillisestä yliopistosta sekä arkkitehti Ulla Passojalle Oulun yliopistosta. Diplomityöpalkinnon suuruus on 2 000 euroa.

Oskari Vilamon rahasto - rakennusalan kehittäjä
Liikesivistysrahastoon kuuluvan, talousneuvos Oskari Vilamon nimeä kantavan rahaston tarkoituksena on edistää rakentamisen korkeampaa tutkimusta. Lemminkäinen perusti rahaston vuonna 1985 ja nimesi sen yhtiön historian keskeisen hahmon Oskari Vilamon mukaan. Oskari Vilamon rahasto on myöntänyt opinnäytepalkintoja vuodesta 1993 lähtien. Yhteensä rahasto on palkinnut 49 väitöskirjaa, 20 lisensiaatin työtä sekä 118 diplomityötä tämän vuoden palkinnot mukaan lukien.

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
kukka-asetelma

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.