Opiskelijoiden elokuvia mukana ensimmäisessä R&A Shorts -kilpailussa

R&A Shorts -lyhytelokuvakilpailuun on valittu mukaan seitsemän elokuvaa Aalto-yliopiston elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitokselta (ELO).
Arttu Hokkanen: Ihanat naiset rannalla (2017)

Ensimmäistä kertaa Rakkautta ja Anarkiaa -elokuvafestivaaleilla järjestettävään kotimaiseen kilpailuun valittiin yhteensä 32 lyhytelokuvaa. Mukana ovat Aalto-yliopiston opiskelijoiden elokuvat:

Tuuli Teelahti: Elämä kuolemasta, 2017, dokumentti

Terhi Kokkonen: Bellboy, 2017, dokumentti

Ilja RautsiHelsinki Mansplaining Massacre, 2018, fiktio, yhteistuotanto

Arttu Hokkanen: Ihanat naiset rannalla, 2017, fiktio

Milja Härkönen: Päiväperho, 2017, dokumentti

Anastasia Lobkovski: Hehku, 2018, fiktio, yhteistuotanto

Jarno LindemarkAjotunti, 2018, fiktio, yhteistuotanto

Lisäksi kilpailussa on mukana ELOn opiskelijoiden opintojen ulkopuolella tehtyjä töitä. Mukana on elokuvat Anna Äärelältä ja Max Ovaskalta, molemmat elokuvaohjauksen opiskelijoita.

Kilpailun ammattilaisjuryyn kuuluvat Ylen radioäänet Susani Mahadura ja Yagmur Özberkan, Miltton Creativen luova johtaja Mikko Hakkarainen ja viime vuoden R&A Shorts -yleisöpalkinnon voittanut ohjaaja ja kuvaaja Johannes Östergård. Kilpailun voittaja saa 1 500 euron arvoisen R&A LIFT -palkinnon, joka julkistetaan lauantaina 29. syyskuuta.

R&A Shorts järjestetään 26.-31.9.2018 Helsingissä. Kaiken kaikkiaan viiden päivän aikana nähdään 191 lyhytelokuvaa yli 30 kuratoidussa sarjassa. 31. Rakkautta & Anarkiaa -elokuvafestivaali järjestetään 20.–30. syyskuuta 2018.

Lisätietoa:

Festivaalikoordinaattori Saara Toivanen, Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu, p. 050 331 7754, [email protected]

elo.aalto.fi/fi

hiff.fi

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
Honorary doctors talks 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Apurahanjakotilaisuus
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahasto palkitsi sillan- ja talonrakennusalan osaajia

Vuodelle 2024 myönnettiin yhteensä yhdeksän apurahaa.