Opiskelijatiimi ideoi ja tuotti Postille rekrytointivideon ja somevideoita

Opiskelijoille kiitosta joustavuudesta ja idearikkaudesta projektityössä
Opiskelijat kuvasivat videoita Postille, kuten oli projektin toimeksianto
Opiskelijat kuvasivat videomateriaalia muun muassa Postin lajittelukeskuksessa.

Aalto-yliopiston opiskelijaryhmä Aleksi Tegel, Cristal Alakoski ja Milja Härkönen toteutti yritysyhteistyöprojektin Postille. Kauppakorkeakoulu huolehti projektin organisoinnista ja projektin tekijät ja ohjaaja tulivat Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun elokuvataiteen ja lavastuksen laitokselta.

”Teimme Postille kahden minuutin pituisen rekrytointivideon sekä kaksi lyhyempää videota sosiaalisen median kanavia varten. Tavoitteenamme oli luoda Postille uudenlaista ja nykyistä rohkeampaa ilmettä, joka näyttää katsojille Postin modernin puolen”, opiskelijatiimi kertoo. ”Tutustuimme itsekin Postin meille aiemmin tuntemattomiin osa-alueisiin ja haastattelimme henkilökuntaa. Perehdyimme myös tutkimukseen, jossa nuoria oli haastateltu heidän työelämään liittyvistä toiveistaan. Tästä kaikesta inspiroituneina ideoimme videon.”

Opiskelijatiimi kiittää Postia siitä, että yritys antoi heille mahdollisuuden luovaan työskentelyyn yritysmaailman todellisessa projektissa.

”Pääsimme vapaasti toteuttamaan oman näköistämme kerrontaa ja visuaalista ilmettä. Aalto-yliopisto puolestaan tarjosi resurssit, jotka mahdollistivat videoiden laadukkaan toteutuksen.”

Moderni Posti hyvin esiin videoilla

Postin yhteyshenkilö Kaisa Suojoki oli erittäin tyytyväinen projektin lopputulokseen.

”Oli ilo nähdä, kuinka opiskelijat paneutuivat huolella videon suunnitteluun ja toteutukseen. Projektin etenemistä seurattiin säännöllisesti ja opiskelijat vastasivat hienosti Postin toiveisiin. Projektin aikana tuli eteen yllättäviäkin muutoksia, mikä edellytti opiskelijoilta joustavuutta ja vahvoja tiimityötaitoja”, Kaisa Suojoki kertoo. ”Parasta projektissa olivat opiskelijoiden tuomat tuoreet ideat ja kyky nähdä Posti yrityksenä uudessa valossa. Tulemme hyödyntämään videota Postin sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä muun muassa rekrytointimarkkinoinnin tukena.”

Aalto-yliopistosta projektin ohjaajana toimi Leena Närekangas, joka iloitsee siitä, miten kunnianhimoisesti opiskelijat työstivät videoita.

”Projektissa asiakkaan ajatukset ja tarpeet rekrytointivideosta saatiin muutettua laadukkaaksi lopputulokseksi, joka ylitti asiakkaan odotukset. Tämä oli mahdollista ainoastaan, koska opiskelijat työskentelivät ammattimaisesti ja tinkimättömällä asenteella. Visuaalisen viestinnän tarve on yrityksissä ilmeinen. Räätälöidyn yritysvideon toteutus onkin erittäin hyvä keino myös yritykselle päivittää omaa viestintäänsä nuorten tarjoamilla uusilla ideoilla.”

Posti - The Makers of the Future (1)
Posti - The Makers of the Future (2)

Posti - The Makers of the Future (Long)

Räätälöidyt opiskelijoiden yritysprojektit -konsepti tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden päästä ratkomaan yritysten ajankohtaisia liiketoiminnan haasteita, ja toimeksiantajayritykselle mahdollisuuden kehittää ja sparrata uusia ideoita yhdessä opiskelijoiden kanssa.

Opiskelijatiimi postiprojekti
Kaisa Suokoski (vas.) ja Ville Hakala Postilta, opiskelijat Cristal Alakoski, Aleksi Tegel ja Milja Härkönen sekä projektiryhmän ohjaaja Leena Närekangas

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: