Ohjelmistokurssin pääpalkinnon voittanut tiimi suunnitteli ketterän palautejärjestelmän nettikehittäjien käyttöön

Projektin omistajana on Sievo, ja se on avoimesti kaikkien yritysten hyödynnettävissä.
Pääpalkinnon voittanut Feedbacker Forum -tiimi. Kuva: Aalto-yliopisto.
Feedbacker Forum -tiimi: vasemmalta oikealle [ylärivi]; Erkka Mutanen (Sievo, projektin omistaja), Tobias Jern, Kalle Mäkelä, Joona Lillfors, Sofia Tengvall, Samuli Raivio, Elias Benkhodja, [keskellä edessä] Henrik Helenius (Scrum Master).

Aalto-yliopiston tietotekniikan laitoksen vuosittainen ohjelmistoprojektikurssi on jälleen saatu päätökseen. Accenturen kanssa yhteistyössä toteutetulla kurssilla ratkaistaan yritysten ja Aalto-yliopiston ehdottamia ohjelmistoprojekteja. 2000 euron pääpalkinnon parhaasta toteutuksesta sai Feedbacker Forum –tiimi, joka valitsi itselleen Sievon projektin. Opiskelijat suunnittelivat Sievon toimeksiannon perusteella työkalun, jolla nettikehittäjät voivat helposti saada palautetta useilta nettisivujen käyttäjiltä.

Feedbacker Forum sai Aalto-yliopiston ja Accenturen tuomareilta kiitosta perusteellisesta ajattelusta ja hyvästä suunnittelusta. Sievo jatkaa järjestelmän kehittämistä edelleen. Toteutus on MIT-lisenssin mukaan avointa lähdekoodia, joten kaikki yritykset voivat sitä hyödyntää. Voit lukea lisää projektista täältä.

Kolmen parhaan joukkoon sijoittui myös HR in a pocket –tiimi, joka suunnitteli mobiilisovelluksen HR-tiedolle ja –pyynnöille. Tämän projektin omistaa Accountor. Kolmantena huipulle sijoittui Daily Coach –tiimi, joka suunnitteli verkkoyhteisön työntekijöiden ammattitaidon ylläpitämiseksi ja kehittämiseksi. Tämän projektin omistaa Taito United.

Kuva: Aalto-yliopisto. Kuvasta puuttuu: Shahruz Mannan.

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Kaksi perhosen muotoon taivutettua neuletekstiilinäytettä rinnakkain: toinen on harmaanruskea, toinen sähköisen vihreä.

FinnCERES ja yhteispohjoismainen älytekstiilien tutkimushanke ovat esillä maailman kiertotalousfoorumissa Brysselissä

Messutapahtumassa nähdään uudenlaisia biotaloustuotteita sekä prototyyppejä lämpötilaan ja valoon reagoivista tekstiileistä.
Apurahanjakotilaisuus
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Fabian ja Jaakko Ahvenaisen rahasto palkitsi sillan- ja talonrakennusalan osaajia

Vuodelle 2024 myönnettiin yhteensä yhdeksän apurahaa.