Nykytaidetta mukana Eppur si Muove –näyttelyssä

Taiteen laitoksen professori Petteri Nisunen osallistuu näyttelyyn yhdessä työparinsa Tommi Grönlundin kanssa.

MUDDAM Luxembourg -museossa järjestetään Eppur Si Muove –näyttely (”Se liikkuu sittenkin”) 9.7.2015−17.1.2016 yhteistyössä Pariisin Musée des Arts et Métiers-CNAMin kanssa. Näyttelyn teemana on taiteen ja teknologian yhdistäminen; miten tiede ja teknologia ovat vaikuttaneet nykypäivän taiteilijoihin.

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun nykytaiteen professori Petteri Nisunen osallistuu näyttelyyn yhdessä työparinsa Tommi Grönlundin kanssa teoksella "Antigravity Model".

Antigravity Model –teoksessa on otettu mallia gyroskoopin periaattesta. Ranskalainen fyysikko León Foucault kehitti gyroskoopin avulla keinon todistaa, että maa pyörii oman akselinsa ympäri. Nopean pyörähdyksensä ja pyörähdysmomentin säilymisen ansiosta gyroskoopin akselin suunta avaruudessa säilyy.

Nisunen ja Grönlund toimivat tieteen ja taiteen raja-alueella. He tekevät usein yhteistyötä muiden taiteilijoiden, muusikoiden ja eri alojen ammattilaisten, kuten tutkijoiden ja insinöörien kanssa. Taiteilijakaksikolla on ollut lukuisia julkisia toimeksiantoja ja näyttelyitä merkittävillä kansainvälisillä foorumeilla.

Lue myös:

Kansainvälinen taidepalkinto Petteri Nisuselle ja Tommi Grönlundille (uutinen 17.6.2013)

Lisätietoja:

Professori Petteri Nisunen
p. 050 588 7262

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Robotiikka ja autonomiset järjestelmät kehittyvät nopeasti. Algoritmit, jotka kestävät häiriöitä ja epävarmuustekijöitä järjestelmässä ja ympäristössä, ovat kehityksen kannalta kriittisiä.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.