Nuoret arvostavat Aalto-yliopistoa opiskelupaikkana

Imagotutkimuksen mukaan alle 30-vuotiaat tuntevat Aallon parhaiten.
Kuva: Unto Rautio / Aalto-yliopisto

Nuorten suomalaisten mielestä Aalto-yliopistolla on viime vuoden tapaan Suomen yliopistoista paras maine opiskelupaikkana ja se on myös yliopistoista tunnetuin. Tulos ilmenee Taloustutkimuksen selvityksestä Korkeakoulujen imago 2018, johon vastasi 2 000 alle 30-vuotiasta suomalaista. Tutkimuksessa nuoria pyydettiin antamaan yliopistoille yleisarvosana, ja Aalto-yliopistolla se nousi viimevuotisesta ja oli nyt Suomen korkein, 8,45 / 10.

Yliopisto tarjoaa kansainvälisiä mahdollisuuksia

Imagoa selvitettiin myös kahdeksan väittämän avulla, joiden sopivuutta yliopistoon vastaajat arvioivat.  Aalto-yliopisto oli ensimmäisellä sijalla viidessä väittämässä: ”maine opiskelupaikkana on hyvä”, ”tutkintoa arvostetaan työmarkkinoilla”, ”opetus on tasokasta”, ”tarjoaa kansainvälisiä mahdollisuuksia” ja ”näkyy myönteisesti mediassa ja sosiaalisessa mediassa”.  Aalto oli toisella sijalla, kun väittämänä oli ”erottuu edukseen muista korkeakouluista”.

Charlotte Henriksson, Kauppiksen opiskelija
Opinnot Julkaistu:

Alppihiihdossa tarvitaan lihasvoimaa, nopeutta, kestävyyttä ja henkistä kanttia

Alppihiihtäjä Charlotte Henriksson opiskelee ensimmäistä vuottaan Kauppakorkeakoulussa.
From left to right: Lasse Kukkonen, Ida Parkkinen, Luisa Cardoso and Elias Keski-Nisula
Opinnot Julkaistu:

Tutustu Uniten opiskelijaedustajiin Eliakseen, Idaan, Lasseen ja Luísaan

Unite!-yliopistoallianssilla on oma opiskelijayhdistyksensä, SURE!
Pöydällä kipsimallin tekovälineitä
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Käsikirja johdattaa keramiikan maailmaan

Keramiikan käsikirja johdattaa lukijan kaikkiin saven kanssa työskentelyyn liittyviin aiheisiin tekstien, kuvien, kuvituksien, animaatioiden ja videoiden avulla.
Räätälöity opiskelijaprojekti Hiltille, projektiryhmä päätöstapaamisessa
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijat auttoivat Hiltiä ymmärtämään sen asiakkaiden taloudellista päätöksentekoa

Hilti (Suomi) Oy ja Kauppakorkeakoulu yhdistivät voimansa selvittääkseen Hiltin työkalupalvelun taloudellisia vaikutuksia sekä kehittääkseen palvelun myyntiprosessia asiakasyritysten talousjohdon kanssa.