Näyttely: UWAS EXPERIMENTS

Näyttelyssä nähdään teoksia kolmelta yliopistonlaajuisten taideopintojen UWAS-kurssilta sekä UWAS-työryhmän tuottamaa tutkimusaineistoa.
uwas_fb_banner_fi_fi.jpg

UWAS EXPERIMENTS on näyttely, joka elää ja muovautuu kahden viikon aukiolonsa aikana. Näyttely kutsuu tutustumaan siihen, mitä taidepohjainen, poikkitieteellinen opetus voi olla ja miten sitä voidaan kehittää.

UWAS on taiteellinen ja kasvatuksellinen kokeilu Aalto-yliopistossa. Tarjoamalla kaikille opiskelijoille mahdollisuus osallistua monitieteelliseen taide- ja muotoiluopetukseen halutaan tutkia, millaista oppiminen ja opetus voisivat olla yliopistoissa nyt ja tulevaisuudessa.

Näyttely tarjoaa näkymiä UWAS-opintojen eri ulottuvuuksiin. Kuten UWAS itse, näyttely on prosessinomainen: se on tilaisuus luoda yhteyksiä tiedon, ajattelun ja tekemisen välille. Se kutsuu uudelleen ajattelemaan taidetta, muotoilua ja koulutusta Aalto-yliopistossa ja sen ulkopuolella.

Näyttelyssä nähdään töitä seuraavilta UWAS-kursseilta:

3.5. alkaen:

UWAS-C0015 Visualized Me: Creative Ways of Thinking and Using Visual Tools (Opettaja: Laura Isoniemi)

UWAS-C0018 Mixing fields - Introduction to Multidisciplinary Art Practices (Opettaja: Kasperi Mäki-Reinikka)

UWAS-C0019 Consumer Culture and Aesthetics (Opettaja: Anastasia Seregina)

11.5. alkaen:

UWAS-C0016 Handmade: Creative Design with Raw Materials (Opettaja: Milla Vaahtera).

Toukokuun 9. ja 16. UWAS:n toimisto ja työryhmä - Harri Laakso, Juuso Tervo ja Mari Partanen - on paikalla näyttelytilassa, jolloin kävijät voivat keskustella ja esittää kysymyksiä UWASista ja osallistua niin nykyisten kuin tulevien käytäntöjen kehittämiseen. Toimisto on avoinna klo 10–15.

Tervetuloa näyttelyn avajaisiin torstaina 3. toukokuuta klo 16.00!

Aika: 3.–16.5. 2018

Paikka: Dipoli Gallery, Otakaari 24, Espoo

Lisätietoa:

Tutkijatohtori, UWAS-projektipäällikkö Juuso Tervo, Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu,
050 407 7837, [email protected]

uwas.aalto.fi

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Aalto-yliopisto ravistelee rakentamisen käytäntöjä New European Bauhaus -festivaaleilla Brysselissä

Koko eurooppalaista rakennusalaa kestävään muutokseen kirittävä näyttely Time Out! on esillä Brysselissä 9.–13.4.2024 osana NEB-festivaalia.
Two of the awardees and their robotic arm all holding colorful mugs. Aalto Open Science Award, Honorary mention.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon 2023 kolmas sija – Älykkään robotiikan ryhmän Robotic Manipulation of Deformable Objects -projekti

Haastattelimme Aallon ensimmäisen avoimen tieteen palkinnon kolmannen sijan saavuttaneita Älykkään robotiikan ryhmän jäseniä.
Photo collage of some of the actions funded by the Sustainability Action Booster grant
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto rahoittaa opiskelijoiden kestävyystoimia kymmenillä tuhansilla vuodessa - "Tällaista emme ole nähneet muualla"

Aalto-yliopiston Sustainability Action Booster on apuraha, joka tukee opiskelijoiden ideoimia kestävän kehityksen projekteja kampuksella ja sen ulkopuolella.