Näytös15:ssä palkittiin muotimaailman uusia lupauksia

Kattilahallin catwalkille saapui jälleen mallisto toisensa jälkeen taidokkaita luomuksia.
Photo: Meri Karhu

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun Näytös on varmistanut paikkansa muodin yhtenä tärkeimpänä tapahtumana. Paikalle oli jälleen saapunut kansainvälistä lehdistöä, kykyjenetsijöitä sekä muuta suomalaista ja kansainvälistä muotiväkeä.

Näytös15 Award -palkinnon tuomaristo muodostui kansainvälisistä vieraista. Palkinnon saajan valitsivat Damir Doma, designer, Mimma Viglezio, strategic consultant, Susanne Deeken, design consultant, Robin Schulié, Maria Luisa Parisin ostaja, Daniel Thawley, A Magazine Curated by -lehden Editor in Chief ja Lou Stoppard, SHOWstudio.

1000 euron arvoisen Näytös15-palkinnon jakoivat Daniel Thawley ja Damir Doma ja se luovutettiin Timo Helinille. Tuomaristo arvosti erityisesti hänen mallistossaan värien käyttöä.

Diesel Award -palkinto myönnettiin Anni Raasmajan kekseliäälle ja leikkisälle mallistolle. Palkintosumma oli 1500 euroa. Palkinnon luovuttajana toimi Dieselin Pohjois-Euroopan PR-johtaja Alban Adam.

Marimekko Award -palkinnon vei Ilona Hackenberg. 1000 euron arvoisen palkinnon jakoi Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko. Hackenberg sai kiitosta muun muassa mallistonsa yksityiskohdista ja käytetyistä tekniikoista.

Ensimmäisen kerran jaettu Lodetex Award myönnettiin tekstiilisuunnittelunopiskelija Lotta Paanaselle, jonka materiaali- ja tekstiilisuunnittelu näkyi Havina Jäntin mallistossa. Palkinnon jakoi design director Marie van Landehgem.

Muodin pääaineen opiskelijoiden suunnittelemat uudet mallistot esiteltiin yleisölle perjantaina 22. toukokuuta. Keväinen Näytös15 ja myös viime perjantaina järjestetty Aalto ARTS Fashion Seminar ovat osa suomalaisen muodin tapahtumaviikkoa Pre Helsinki -tapahtumaa.

Näytöksen tuotannosta vastasi maisteriopiskelijoista koottu tuotantotiimi, jonka vetäjänä toimii tuottaja Susse Roos. Näytösmallistot ovat PR-toimisto Spaltissa 26.5. alkaen.

Lisätietoja:
Tuomas Laitinen, lehtori
[email protected], 040 952 6024

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: