Napakka videohakemus nostaa hakijan esiin

TalentIT-rekrytointimessuilla valmennettiin opiskelijoiden some-aikakauden työnhakutaitoja.
talentit_fi.gif

LinkedIn-profiilit viilattiin huippuun ja ansioluettelot tiivistettiin alle minuutin videoklipeiksi.

Taloustilanteesta huolimatta teknoyritysten rekrytointitarve on kova. Marraskuun alussa Otahallin täyttänyt TalentIT-rekrytointitapahtuma keräsi kokoon ennätyksellisesti yli 80 IT-alan näytteillesettajaa, innovaatio- ja teknologiatoimijaa.

Valtaosa messuille osallistuneista yrityksistä kertoi, että avoinna on kolmesta jopa yli kymmeneen vakituista työpaikkaa. Yritykset uskovat, että tilanne pysyy samankaltaisena myös seuraavan puolen vuoden aikana.

Aallon nuoriin IT-osaajiin luotetaan

TalentIT:n projektipäällikkö Riitta Kontio arvioi, että kumppanuuspalveluiden järjestämässä tapahtumassa vieraili yhteensä 2700 opiskelijaa, alumnia tai IT-alasta kiinnostunutta ammattilaista.

– Näytteilleasettajat ovat olleet tyytyväisiä Aallon tekniikan alan opiskelijoiden koulutus- ja osaamistaustaan. Tapahtuman tavoite täyttyi, sillä saatoimme messujen aikana yhteen useita IT-työnantajia ja nuoria osaajia harjoittelupaikkojen ja diplomitöiden muodossa.

Työelämävalmennusta ajan vaatimalla otteella

Messuhalliin rakennetulla TalentIT Career Forumilla opiskelijat saivat IT-yritysten rekrytointispesialisteilta henkilökohtaista ohjausta työhaastatteluun, CV:n ja LinkedIn-profiilien työstämiseen ja esimerkiksi videohakemuksen tekemiseen. Neuvonta-ajat varattiin nopeasti loppuun.

– Yrityksiltä tuleva viesti on, että kun hakijajoukko kasvaa, videohakemukset auttavat yksittäisiä työntekijöitä nousemaan esiin. Tänä päivänä omaa osaamistaan kannattaa markkinoida myös some-kanavien kautta ja tässä kehityksessä Kumppanuuspalveluiden järjestämät tapahtumat ja palvelut antavat merkittävää tukea, Kontio linjaa.

Katso tunnelmia TalentIT 2015 -messuista:
talentit.aalto.fi

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.