Napakka videohakemus nostaa hakijan esiin

TalentIT-rekrytointimessuilla valmennettiin opiskelijoiden some-aikakauden työnhakutaitoja.
talentit_fi.gif

LinkedIn-profiilit viilattiin huippuun ja ansioluettelot tiivistettiin alle minuutin videoklipeiksi.

Taloustilanteesta huolimatta teknoyritysten rekrytointitarve on kova. Marraskuun alussa Otahallin täyttänyt TalentIT-rekrytointitapahtuma keräsi kokoon ennätyksellisesti yli 80 IT-alan näytteillesettajaa, innovaatio- ja teknologiatoimijaa.

Valtaosa messuille osallistuneista yrityksistä kertoi, että avoinna on kolmesta jopa yli kymmeneen vakituista työpaikkaa. Yritykset uskovat, että tilanne pysyy samankaltaisena myös seuraavan puolen vuoden aikana.

Aallon nuoriin IT-osaajiin luotetaan

TalentIT:n projektipäällikkö Riitta Kontio arvioi, että kumppanuuspalveluiden järjestämässä tapahtumassa vieraili yhteensä 2700 opiskelijaa, alumnia tai IT-alasta kiinnostunutta ammattilaista.

– Näytteilleasettajat ovat olleet tyytyväisiä Aallon tekniikan alan opiskelijoiden koulutus- ja osaamistaustaan. Tapahtuman tavoite täyttyi, sillä saatoimme messujen aikana yhteen useita IT-työnantajia ja nuoria osaajia harjoittelupaikkojen ja diplomitöiden muodossa.

Työelämävalmennusta ajan vaatimalla otteella

Messuhalliin rakennetulla TalentIT Career Forumilla opiskelijat saivat IT-yritysten rekrytointispesialisteilta henkilökohtaista ohjausta työhaastatteluun, CV:n ja LinkedIn-profiilien työstämiseen ja esimerkiksi videohakemuksen tekemiseen. Neuvonta-ajat varattiin nopeasti loppuun.

– Yrityksiltä tuleva viesti on, että kun hakijajoukko kasvaa, videohakemukset auttavat yksittäisiä työntekijöitä nousemaan esiin. Tänä päivänä omaa osaamistaan kannattaa markkinoida myös some-kanavien kautta ja tässä kehityksessä Kumppanuuspalveluiden järjestämät tapahtumat ja palvelut antavat merkittävää tukea, Kontio linjaa.

Katso tunnelmia TalentIT 2015 -messuista:
talentit.aalto.fi

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Opiskelijoita tutkimassa kirjaston hyllyjen sisältöä
Opinnot Julkaistu:
Two African women working on a project
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Yrittäjyyden sisällyttäminen metsä- ja maatalouskoulutukseen on ratkaisevan tärkeää Afrikalle

Apulaisprofessori Patrick Shulist kehittää yrittäjyyskoulutusta yhdessä afrikkalaisten kumppaneiden kanssa.