Myötätuntomentorointipilotti Aallon tohtoriopiskelijoille sai positiivista palautetta

Myötätuntoteemaista vertaismentorointia pilotoitiin syyslukukaudella 2023 Aallon tohtoriopiskelijoille. Osallistujat antoivat pilotista erittäin hyvää palautetta.
Student Guide illustration, news items

Pilotti tarjosi mahdollisuuden tavata muita aiheesta kiinnostuneita tohtorikoulutettavia sekä vahvistaa yhteistä kykyä myötätuntoiseen asenteeseen ja toimintaan. Ryhmien toiminta sisälsi yhteisiä keskusteluja ja harjoituksia erilaisista myötätuntoon liittyvistä aiheista. Ryhmiä ohjasivat tehtävään koulutetut Aallon tohtoriopiskelijat. Pienryhmät kokoontuivat syyslukukauden aikana kuusi kertaa, ja kokoukset pidettiin englanniksi.

Kaiken kaikkiaan pilotti sai osallistujilta erittäin positiivista palautetta. Osallistujat kokivat muun muassa, että myötätuntomentorointi vahvisti heidän hyvinvointiaan ja myötätuntotaitojaan, auttoi heitä hallitsemaan työelämän paineita ja suhtautumaan itseensä myönteisemmin. Tapaamiset tarjosivat turvallisen tilan, jossa työhön ja muuhun elämään liittyviä asioita voitiin jakaa ja keskustella niistä vertaisten kesken. Ryhmän jäsenet arvostivat tapaamisissa saatua vertaistukea ja siellä muodostuneita merkityksellisiä yhteyksiä.

Pilotin tulokset osoittavat, että myötätuntoinen vertaisryhmämentorointi tarjoaa väylän myötätuntoisen lähestymistavan tuomiseen osaksi Aallon opiskelu- ja työkulttuuria ja auttaa luomaan yhteisöllisyyden tunnetta yhteisössä.

Osallistumalla myötätuntoisiin käytäntöihin löysin vieraanvaraisen yhteisön, joka ymmärsi kohtaamamme ainutlaatuiset paineet.

Myötätuntomentorointiryhmän jäsen

Pilotin järjesti Oasis of Radical Wellbeing -hanke osana Wellbeing Deskin palveluita. Myötätuntomentorointimalli kehitettiin alun perin Nyyti ry:n Myötätuntoa korkeakouluihin -hankkeessa.

Anna palautetta sivusta

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Opiskelijan opas uutinen, kuvitus
Opinnot Julkaistu:

Tiedote datankeräyksestä Väreessä: Huoneen oleskelijamäärän mallinnus käyttäen koneoppimismenetelmiä ja hiilidioksidisensoreita

Osassa Otaniementie 14 huoneista mitataan 15.4.2024-27.9.2024 oleskelijoiden määrää tutkimusta varten
Path in the Laajalahti nature area
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Hyvinvointireitti Otaniemen kampuksella

Viidestä pisteestä koostuvan hyvinvointireitin teemoina ovat tunteiden havainnointi, luontosuhteen vaaliminen, kehollisuus, rauhoittuminen ja kohtuullisuuden pohdinta