Muotoilun laitoksen työt esillä Milanon messuilla

Aalto-yliopiston opiskelijat esittelevät osaamistaan Milanon huonekalumessuilla nyt 14.–19. huhtikuuta.
Photo: Ville Lahtinen

Näyttelykokonaisuus Stilleben ottaa kantaa messujen ”Feeding the Planet, Energy for Life” teemaan. Työt kuvastavat aikaa kestävää muotoilua.

Näyttelyyn on koottu edustava valikoima huonekalusuunnittelun, keramiikka- ja lasitaiteen, tekstiilitaiteen sekä muodin opiskelijatöitä. Mukana on yhteensä 12 eri vuosikurssien opiskelijaa töineen, joista osa on jo saanut huomiota kansainvälisissä muotoilutapahtumissa. Näyttelyyn lähtevät työt on valinnut joukko korkeakoulun professoreita, opettaja ja lehtoreita.

– Koulutuksemme on kansainvälisesti huipputasoa. Milanoon lähtevissä töissä näkyy innovatiivinen suunnittelu ja vahva käytännön muotoiluosaaminen, sanoo professori Jouko Järvisalo.

– Olemme saaneet kutsun esittää jo Tukholman huonekalumessuilla esillä olleet Ultramarine-tuolimme myös Belgiassa Muze`um L, Licht & Landschap:ssa, jatkaa Järvisalo.

Aalto-yliopiston Stillleben-näyttely on esillä 14.–19.4. Milano Salone Satellite, stand c1-c3.

Milanon huonekalumessut on vuosittain järjestettävä maailmanlaajuinen muotoilualan tapahtuma, jonka pääpaino on huonekaluissa ja valaisimissa. Messujen aikaan Milanon kaupunki on pullollaan näyttelyitä designin eri alueilta.

Lisätietoja:

Professori Jouko Järvisalo, [email protected], p. 050 408 4345
Lehtori Martin Relander, [email protected], p. 040 592 4992

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
Opiskelijoita tutkimassa kirjaston hyllyjen sisältöä
Opinnot Julkaistu:
Two African women working on a project
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Yrittäjyyden sisällyttäminen metsä- ja maatalouskoulutukseen on ratkaisevan tärkeää Afrikalle

Apulaisprofessori Patrick Shulist kehittää yrittäjyyskoulutusta yhdessä afrikkalaisten kumppaneiden kanssa.