Moottoriajoneuvojen läpikulku Maarintiellä suljetaan syyskuussa

Maarintiellä tehdään pikaraitiotien rakentamiseen liittyviä töitä. Jalankulun ja pyöräilyn reitit säilyvät työmaan läpi rakentamisen kaikissa vaiheissa, mutta niiden sijainti vaihtelee.
Raide-Jokeri havainnekuva Ainonaukio, Otaniemi Kuva: Raide-Jokeri
Kuva: Raide-Jokeri
Reittimuutos Maarintie Kuva: Raide-Jokeri
Kuva: Raide-Jokeri

Moottoriajoneuvojen läpikulku Maarintiellä suljetaan syyskuussa. Maarintien syyskuussa tehtävän sulkemisen myötä henkilöautoliikenne siirtyy pääasiassa Tekniikantielle ja Tietotielle. Tietotien ja Tekniikantien kohdalla on syytä varautua normaalia pidempiin matka-aikoihin etenkin aamu- ja iltapäiväruuhkan aikaan.

Jalankulun ja pyöräilyn yhteys säilyy Maarintiellä koko rakentamisen ajan, mutta sen sijainti vaihtelee kadun itäpuolella  työvaiheiden mukaan.

Maarinrannan puolella olevat pysäköintialueet ovat käytössä normaalisti.

Työvaiheen arvioitu kesto on syyskuusta 2019 kesäkuuhun 2020.

Maarinrannantien jalankulun ja pyöräilyn reitteihin muutoksia elokuussa

Maarinrannantien rakentaminen aloitetaan valmistelevilla töillä elokuussa. Maarinrannantiellä kadun eteläpuolen jalankulun ja pyöräilyn reitti suljetaan alustavasti elokuun puolivälissä ja Maarinrannantien kaupunkipyöräasema siirretään Vaisalantien puolelle parkkialueen reunaan.

Maarintie ja Konemiehentie Kuva: Raide-Jokeri

Konemiehentien pysäköinti

Osa Konemiehentien pysäköintialueesta muutetaan työalueeksi ja pysäköintipaikkoja poistuu käytöstä. Maarintieltä pysäköintialueelle rakennetaan väliaikainen liittym', josta johtuen arviolta 8 pysäköintipaikkaa poistuu käytöstä. Konemiehentiellä jalankulun ja pyöräilyn reitti säilyy käytössä rakentamisen aikana. Töiden edistyessä jalankulun ja pyöräilyn reitti kulkee Konemiehentien jommalla kummalla puolella riippuen rakentamisen vaiheista.

Tietotiellä moottoriajoneuvojen kulku on ajoittain vuorottelevaa

Tietotien rakentaminen alkaa valmistelevilla töillä heinäkuun puolen välin jälkeen. Tietotiellä uusitaan kunnallistekniikkaa elokuusta alkaen. Rakennustyöt alkavat tietotien itäpuolelta elokuussa vesijohto- ja kaapeliputkitusten myötä ja jatkuvat kadun länsipuolella töiden edetessä.

Teksti: Raide-Jokeri

Raide-Jokerin verkkosivut

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.
Kesäinen Otaniemen rantanäkymä, jossa Aalto-yliopiston logo ja tapahtuman nimi sekä VTT:n ja Avoimen tieteen logot.
Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Avoimen tieteen kesäpäivät pidetään Aalto-yliopiston Otaniemen kampuksella ja Zoomissa 3.–4.6. Ilmoittauduthan 3.5. mennessä!
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.