Monenlaista markkinointia Avoimen yliopiston syksyssä
Brändin voiman johtaminen ja arviointi - kurssi pyrkii luentojen, kirjallisuuden ja harjoitusten kattamaan tärkeät brändin voiman johtamiseen liittyvät aiheet. Kurssille osallistuvalta edellytetään perustiedot markkinoista ja brändistä.
Kurssin suoritettuaan opiskelija mm.
- käsittää selkeästi brändiin liittyvät avainkäsitteet, strategiat ja analyyttisiset työkalut
- kykenee tilanteen mukaan soveltamaan tietoa, jolla on mahdollista synnyttää aito vuorovaikutus kuluttajan kanssa, vahvistaa kuluttajan brändisuhdetta sekä vaikuttaa kuluttajan käyttäytymiseen
- omaa "henkilökohtaisen näkemyksen” bränditeorioista ja malleista kuten myös kyvyn kriittisesti arvioida niiden sovellettavuutta ja hyötyä liikkeenjohdon ongelmissa.
Kurssi toteutetaan 15.9.-8.11.2017 perjantai-lauantai - opetuksena.
Palvelujen markkinoinnin verkkopainotteisella kurssilla käytettävät aineistot ja harjoitustyöt avaavat opiskelijalle laajan näkökulman palveluihin ja niiden markkinointiin.
Kurssin lähtökohtana on, että palvelut eivät rajoitu pelkästään perinteisiin palvelualoihin vaan ne tulisi ymmärtää osana eri toimialojen kokonaisvaltaista arvontuotantoa. Kurssilla on keskeistä asiakasperspektiivi sekä miten yritykset parhaalla mahdollisella tavalla voivat ottaa toiminnassaan huomioon asiakkaiden toivomukset,odotukset ja laatukokemukset
25.9.-23.11. 2017 pidettävä kurssi perustuu aloitusluennon ja loppuseminaarin lisäksi itseopiskeluun sekä ryhmätyöskentelyyn.
Englanninkielisellä Consumer Behavior - verkkokurssilla opiskellaan kurssikirjan avulla, joten se sopii hyvin itseopiskeluun.
Consumer Behavior (kuluttajan käyttäytyminen) on tieteenala ja tutkimusalue, jossa tarkastellaan sitä miten yksilöt ja ryhmät hankkivat ja käyttävät tuotteita, palveluita, ideoita ja kokemuksia tyydyttääkseen tarpeitaan ja halujaan. Tutkimuskohteena on myös se, miten nämä prosessit vaikuttavat kuluttajiin sekä ympäröivään yhteiskuntaan.
Kurssin käytyään opiskelija ymmärtää tieteenalan peruskäsitteet sekä kuluttajan käyttäytymiseen vaikuttavien yksilötekijöiden sekä sosiaalisten ja kulttuuristen tekijöiden merkityksen. Opiskelija tuntee kuluttajan ostopäätösprosessin eri vaiheet ja prosessiin vaikuttavat tekijät sekä ymmärtää markkinoinnin vastuun.
Kurssin opiskeluaika on 30.10.-15.12.2017.
Lisätietoja [email protected]
Lue lisää uutisia

Muistisairaiden asumisen tueksi tarvitaan joustoa ja yhteisöllisyyttä
Millaisia ovat muistisairaiden tulevaisuuden asumisratkaisut, ja millaisia niiden tulisi olla?
Muotisuunnittelija, valokuvaaja ja bändi yhdistivät voimansa ja loivat maagisen kesäutopian
Muotisuunnittelija Justus Kantakoski ja valokuvaaja Mortti Saarnia, olivat tänä vuonna EMMA-ehdokkaita Suistamon Sähkö -yhtyeen musiikkivideon kanssa.
Laaja-alaisuutta osaamiseen
Executive in Residence Taavi Heikkilä kysyy, pitäisikö yliopistojenkin lähestyä laaja-alaisuutta vielä rohkeammin ja uudesta näkökulmasta.