Monenlaista markkinointia Avoimen yliopiston syksyssä

Aalto-yliopiston avoimen yliopiston syksyn 2017 tarjonnasta löytyy Markkinoinnin aineen kursseja Brändijohtamisesta, Palvelujen markkinoinnista sekä englanninkielinen kurssi kuluttajakäyttäytymisestä nimeltä Consumer Behavior.

Brändin voiman johtaminen ja arviointi - kurssi pyrkii luentojen, kirjallisuuden ja harjoitusten kattamaan tärkeät brändin voiman johtamiseen liittyvät aiheet. Kurssille osallistuvalta edellytetään  perustiedot markkinoista ja brändistä.

Kurssin suoritettuaan opiskelija mm.

• käsittää selkeästi brändiin liittyvät avainkäsitteet, strategiat ja analyyttisiset työkalut
  •  kykenee tilanteen mukaan soveltamaan tietoa, jolla on mahdollista synnyttää aito vuorovaikutus kuluttajan kanssa, vahvistaa kuluttajan brändisuhdetta sekä vaikuttaa kuluttajan käyttäytymiseen
  • omaa "henkilökohtaisen näkemyksen” bränditeorioista ja malleista kuten myös kyvyn kriittisesti arvioida niiden sovellettavuutta ja hyötyä liikkeenjohdon ongelmissa.

Kurssi toteutetaan 15.9.-8.11.2017 perjantai-lauantai - opetuksena.

Palvelujen markkinoinnin  verkkopainotteisella kurssilla käytettävät aineistot ja harjoitustyöt avaavat opiskelijalle laajan näkökulman palveluihin ja niiden markkinointiin.

Kurssin lähtökohtana on, että palvelut eivät rajoitu pelkästään perinteisiin palvelualoihin vaan ne tulisi ymmärtää osana eri toimialojen kokonaisvaltaista arvontuotantoa. Kurssilla on keskeistä asiakasperspektiivi
sekä miten
yritykset
 parhaalla
 mahdollisella
tavalla voivat
 ottaa
toiminnassaan
huomioon
 asiakkaiden
 toivomukset,odotukset
laatukokemukset

25.9.-23.11. 2017 pidettävä kurssi perustuu aloitusluennon ja loppuseminaarin lisäksi itseopiskeluun sekä ryhmätyöskentelyyn.

Englanninkielisellä Consumer Behavior - verkkokurssilla opiskellaan kurssikirjan avulla, joten se sopii hyvin itseopiskeluun.

Consumer Behavior (kuluttajan käyttäytyminen) on tieteenala ja tutkimusalue, jossa tarkastellaan sitä miten yksilöt ja ryhmät hankkivat ja käyttävät tuotteita, palveluita, ideoita ja kokemuksia tyydyttääkseen tarpeitaan ja halujaan. Tutkimuskohteena on myös se, miten nämä prosessit vaikuttavat kuluttajiin sekä ympäröivään yhteiskuntaan.

Kurssin käytyään opiskelija ymmärtää tieteenalan peruskäsitteet sekä kuluttajan käyttäytymiseen vaikuttavien yksilötekijöiden sekä sosiaalisten ja kulttuuristen tekijöiden merkityksen. Opiskelija tuntee kuluttajan ostopäätösprosessin eri vaiheet ja prosessiin vaikuttavat tekijät sekä ymmärtää markkinoinnin vastuun.

Kurssin opiskeluaika on 30.10.-15.12.2017.

Lisätietoja [email protected]

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
Opiskelijoita tutkimassa kirjaston hyllyjen sisältöä
Opinnot Julkaistu:
Two African women working on a project
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Yrittäjyyden sisällyttäminen metsä- ja maatalouskoulutukseen on ratkaisevan tärkeää Afrikalle

Apulaisprofessori Patrick Shulist kehittää yrittäjyyskoulutusta yhdessä afrikkalaisten kumppaneiden kanssa.
Opinnot Julkaistu:

Kursseja tohtoriopiskelijoille periodissa V

Periodi V alkaa 22. huhtikuuta ja päättyy 9. kesäkuuta 2024.