Miten uudistua ja kasvaa?

Nando Malmelinin uudessa kirjassa tarkastellaan uudistumisen ja kyseenalaistamisen merkitystä työelämässä.
Kuvassa on Nando Malmelinin Uudistu & kasva -kirjan kansi.

Nando Malmelinin Uudistu ja kasva -kirja tarjoaa uutta ymmärrystä luovan mielen kehittämisestä ja johtamisesta sekä keinoja uudistumiseen ja kasvuun. Kirja käsittelee työelämän ajankohtaisia teemoja, kuten työn tarkoitusta ja merkityksellisyyttä, kyseenalaistamista ja kokeilemista, itsetuntemusta ja motivoitumista. Teoksessa pohditaan muun muassa, miten voidaan tunnistaa rajoittavia ajattelumalleja ja rutinoituneita toimintatapoja. Miksi omien henkisten vahvuuksien ja älyllisten kykyjen tunteminen ja ymmärtäminen ovat luovan kasvun edellytyksiä? Entä miksi kokeileminen on tärkeää ja epäonnistuminen hyödyllistä?

Kirjan lähtökohtana on, että luovuuden ja uudistumisen kannalta työ ja vapaa-aika eivät ole erillisiä elämänalueita. Kirjassa pohditaan, miten luovaa ja tarkoituksellista elämää voi rakentaa kokonaisvaltaisesti – ja auttaa toisia samassa pyrkimyksessä.

Teoksessa esitellään neljä periaatetta, jotka ohjaavat luovaan elämään, uudistumiseen ja kasvuun: on päätettävä elää luovasti ja uudistua jatkuvasti, on toimittava strategisesti ja valikoida projektit, on investoitava kyseenalaistamiseen, kokeiluihin ja epäonnistumisiin sekä pyrittävä avoimuuteen, kohtaamisiin ja vuorovaikutukseen.

”Uudistu ja kasva – Luovan mielen kehittäminen ja johtaminen” (Viisas elämä, 2018) julkistetaan Helsingin Kirjamessuilla 25.10. Malmelin on keskustelemassa kirjan teemoista sunnuntaina 28.10. kello 16.00–16.30 kirjamessujen Vallisaari-tilassa.

VTT Nando Malmelin työskentelee Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun johtamisen laitoksella professorina (Professor of Practice) ja toimii viestinnän dosenttina Helsingin yliopistossa. Malmelin on työskennellyt johtotehtävissä luovien toimialojen yrityksissä sekä kouluttanut ja konsultoinut luovia tiimejä ja organisaatioita. Malmelin on julkaissut monia kirjoja sekä palkittuja artikkeleita luovuudesta, viestinnästä ja johtamisesta kansainvälisissä journaaleissa.

Lue myös, mitä muuta Aallosta on esillä kirjamessuilla

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

kuva puhelimesta ihmisen kädessä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuinka helpottaa tekstin näpyttelyä puhelimella? Tutkijat loivat ensi kertaa ihmisen tekstinsyöttöä simuloivan tekoälymallin

Malli auttaa ymmärtämään, mitkä tekijät sujuvoittavat ja mitkä puolestaan vaikeuttavat puhelimen näpyttelyä erilaisilla käyttäjäryhmillä.
Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa