Miten sinä käyttäisit 27 tuntia?

27 tunnissa ehdit seuraamaan maailman nopeimman etanan matkustamista 200 metriä eteenpäin, hyppimään yhdellä jalalla Helsingistä Kotkaan tai selaamaan somevirtaa puolimaratonin verran. 27 tunnissa ehdit myös opiskelemaan yhden opintopisteen FITechin maksuttomilla kursseilla. Yhden opintopisteen suorittaminen vastaa korkeakouluopinnoissa noin 27 tunnin opiskelua.
Mies ja etana

FITechin kurssitarjonta muodostuu maksuttomista, suomalaisten tekniikan alan yliopistojen tarjoamista kursseista, joista valtaosan voi opiskella joustavasti verkossa. Valikoimaan sisältyy kursseja tietoliikennetekniikkaan (5G), tietotekniikkaan (ICT), vetytalouteen ja energiavarastointiin liittyen. Tarjolla on opintoja alkeistasosta syventävään tasoon.

Lue FITechin vinkit ja löydä itsellesi sopivimmat kurssit täältä.

Tutustu Aallon tarjoamiin jatkuvasti käynnissä oleviin FITech-opintoihin täällä.

FITech on tekniikan alan yliopistojen muodostama verkosto, jonka tavoitteena on ohjata osaajia Suomen kasvualoille ja vastata tekniikan alalla nouseviin osaajatarpeisiin. Verkoston jäsenyliopistoja ovat Aalto-yliopisto, Itä-Suomen yliopisto, Jyväskylän yliopisto, LUT-yliopisto, Oulun yliopisto, Tampereen yliopisto, Turun yliopisto, Vaasan yliopisto ja Åbo Akademi. Perustajajäseniä ovat lisäksi Teknologiateollisuus ry ja Tekniikan akateemiset ry.

Henkilö istuu merinäkoalan edessä kuulokkeet päässä ja selaa tablettia hymyillen

Elämänlaajuinen oppiminen

Aalto-yliopiston elämänlaajuisen oppimisen tarjonta auttaa sinua kehittämään osaamistasi alati muuttuvassa ympäristössä.

Yhdeksän suurta jäälohkaretta muodostivat taideinstallaation Kansalaistorilla Helsingissä 2021
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Aalto ARTS -kesäkoulu tutkii veden merkitystä taiteen linssien läpi

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kesäkoulun teema on tänä vuonna vesi, jonka merkitystä käsitellään monialaisesti taiteen, elokuvan ja digitaalisuuden näkökulmista.
Maria Virkkala
Opinnot Julkaistu:

Avoimen yliopiston opiskelijatarina: sivuaineena logistiikka

Haastattelu avoimen yliopiston opinnoista
Tutkijoita Dipolin edustalla lumisessa maisemassa Otaniemessä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Immersiiviset laajennetun todellisuuden kokemukset apuna aineettoman kulttuuriperinnön säilyttämisessä

Aalto-yliopiston taiteen ja median laitos koordinoi Euroopan-laajuista hanketta, jonka tavoitteena on paitsi tallentaa aineetonta kulttuuriperintöä myös hyödyntää sitä yhteiskunnallisten haasteiden ratkaisemisessa. Apuna ovat immersiiviset laajennetun todellisuuden (XR) ympäristöt.
Freestyle meloja Miika Sorjonen, Aalto CHEM
Opinnot Julkaistu:

Yrityselämän, urheilun ja urheilijoiden yhteinen tekeminen korostuu tulevaisuudessa

Aallon ja Haaga-Helian kilpaurheilevat opiskelijat tapasivat tällä kertaa yhteisessä brändiaiheisessa Urhea-tilaisuudessa.