Miten öljy-yhtiö tekee vihreän loikan? Voiko hankintayhteisö auttaa Ukrainan pulasta? Tervetuloa vastuullisen liiketoiminnan huippuseminaariin 6. toukokuuta!

Prodeko-seminaarin teemana on tänä vuonna Navigating Responsiblity and Growth, ja puhujina ovat muun muassa Exxon Mobilin hallituksen Kaisa Hietala sekä Sievo Oy:n toimitusjohtaja Sammeli Sammalkorpi.
Prodeko seminar Navigating Responsibility and Growth takes place on 6 May, 2022.

Aalto-yliopiston tuotantotalouden laitos järjestää jälleen yhdessä opiskelijajärjestö Prodekon ja alumnien kanssa perinteisen, vuosittaisen Prodeko-seminaarin. Tilaisuus on englanninkielinen, ja sen teemana on tänä vuonna Navigating Responsiblity and Growth. Seminaari kokoaa teollisuuden, yrittäjyyden, tutkimuksen ja koulutuksen keskeiset vaikuttajat sekä opiskelijat keskustelemaan kasvun ja vastuullisen liiketoiminnan kehittämisen kysymyksistä.

Tänä vuonna Prodeko-seminaari on ensimmäistä kertaa avoin kaikille kiinnostuneille verkkolähetyksen kautta.

• Aika: 6. toukokuuta klo 15–17
  • Ilmoittautuminen 4. toukokuuta mennessä täällä

Tilaisuuden avaa Aalto-yliopiston tutkimuksesta vastaava vararehtori Ossi Naukkarinen.

Exxon Mobilin hallituksen jäsen Kaisa Hietala kertoo haasteista, joita vastuullisen muutoksen toteuttaminen vaatii energia-alalla, metsäteollisuudessa ja kaivosteollisuudessa. Hietalalla oli muun muassa keskeinen rooli Nesteen strategisessa muuttamisessa maailman suurimmaksi ja kannattavimmaksi uusiutuvien tuotteiden tuottajaksi. Hänen toimikautensa aikana Nesteen Uusiutuvat tuotteet -segmentin liikevaihto kasvoi 1,6-kertaiseksi ja liikevoitto 4-kertaiseksi.

Seminaarin toinen puhuja, Sievo Oy:n toimitusjohtaja Sammeli Sammalkorpi pohtii koronapandemian jälkiä: miten ohjelmistoyrityksen toiminta muuttui ja mitkä muutoksista ovat pysyviä? Lisäksi hän kertoo Procure4Peace -konseptista, jonka idea on tarjota maailmanlaajuiselle hankintayhteisölle mahdollisuus hankkia ja toimittaa tarvittavaa apua Ukrainalle. Samalla aloite auttaa globaalia hankintayhteisöä navigoimaan hankinta- ja toimitusketjun haasteiden läpi Ukrainan tilanteen ympärillä.

Seminaarin päätteeksi Kaj Hagros (Redstone Nordics), Johanna Pynnä (Kemira), Juha Leppänen, (Demos Helsinki) ja Panu Vuorela (Vaaka Partners) vaihtavat ajatuksia vastuullisuuden merkityksestä työssä ja elämässä yleensä.

Ohjelma 6.5. klo 15-17

• Aalto University greetings by Ossi Naukkarinen, Vice Presidentfor Research
  • Sustainability transforming business by Kaisa Hietala, Board member of Exxon Mobil
  • Driving growth during Covid and War in Ukraine by Sammeli Sammalkorpi, CEO and Co-Founder of Sievo

• Fireside chat with
    Kaj Hagros, Managing Partner at Redstone Nordics
    Juha Leppänen, Chief Executive at Demos Helsinki
    Johanna Pynnä, Head of Corporate Strategy at Kemira
    Panu Vuorela, Partner at Vaaka Partners

Ilmoittautuminen 4. toukokuuta mennessä täällä

Tervetuloa!

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Suomen paviljongissa Venetsian 60. kansainvälisessä taidebiennaalissa nähdään näyttely The pleasures we choose. Näyttely on esillä 24.11.2024 asti.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.