Mitä on akateeminen ohjaus? Kuuntele podcast-jakso

Future-led learning podcastin viimeinen kausi vie meidät hyvin käytännön tasolle. Kauden teemoihin kuuluvat ajankohtaiset teemat akateeminen ohjaus, inkluusio opetuksessa, yhteisopetus ja kestävä kehitys. Kauden neljännessä jaksossa keskustellan akateemisesta ohjauksesta ja siitä miten se tukee opiskelijan opintoja.
The Future-led Learning Podcast is hosted by Riikka Evans. Photograph: Janne Illman.

Kauden neljännessä jaksossa Riikka Evans haastattelee vanhempaa yliopistonlehtoria Kyösti Ruuttusta akateemisesta ohjauksesta. Akateeminen ohjaus on parhaimmillaan yhteinen matka, joka tukee itsereflektiota. Ohjausjärjestelmän – ja samalla myös akateemisen ohjauksen – tavoitteena on tukea opiskelijaa opintopolullaan. Akateeminen ohjaaja on henkilö, joka keskustelee, välittää ja opastaa.

Ruuttunen kertoo omista kokemuksistaan ja ajatuksistaan akateemisen ohjauksen ja sen kehittämisen takana.

Kuuntele jakso

Future-led Learning -podcastin tavoitteena on tukea Aallon oppimiskulttuurin kehittämistä. Podcast tarjoaa yliopiston opettajille ja opetuksen kehittäjille alustan reflektoinnille ja ideoinnille. Future-led Learning podcast on osa Aalto-yliopiston Oasis of Radical Wellbeing strategiahanketta ja sen emäntänä toimii Riikka Evans.

Tutustu muihin jaksoihin allaolevasta linkistä. Podcast-sarja on englanninkielinen. Tervetuloa mukaan!

Future-led Learning -podcast

Future-led Learning on opettajille ja ohjelmajohtajille suunnattu podcast.

Podcastit

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Verkkosivusto tarjoaa työkaluja opiskelijatiimien tukemiseen koko projektikurssin ajan.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!