Uutiset

Miljoonan euron raja rikki

Kauppatieteisiin on kohdennettu lahjoituksina miljoona euroa osana Aalto-yliopiston varainhankintaa.
ylabanneri400x700_fi.jpg

Liiketoiminnan uudistuminen vaatii tuoretta tutkimustietoa ja osaamista ─ molemmat asioita, joita yliopistomme tuottaa. Valtion osuus yliopistojen rahoittamisessa kuitenkin pienenee, ja lahjoituksia kerätään nyt tulevien opiskelijasukupolvien tueksi.

Osana käynnissä olevaa Aalto-yliopiston varainhankintakampanjaa kauppatieteille korvamerkittyjä lahjoituksia on kertynyt miljoona euroa.

Mukaan on lähtenyt useita eri säätiöitä ja yrityksiä. Kauppakorkeakoulussa iloitaan myös yksittäisten alumnien lahjoituksista, joiden takana on tyytyväisyys omaan koulutukseen ja halu tukea nykyopiskelijoita ja -tutkijoita. ”Tämä on osoitus siitä, että alumnimme haluavat antaa takaisin. Olemme kiitollisia joka ikisestä lahjoituksesta, pienestä tai suuresta”, dekaani Ingmar Björkman sanoo.

Lahjoitus tulevaisuudelle

Yksi lahjoittajista on Kauppakorkeakoulun kasvatti Päivi Heikinheimo. Hän valmistui vuonna 1976.

”Oppimisen into ja ilo kasvoivat vuosi vuodelta opiskeluvuosinani”, Heikinheimo muistelee. ”Haluan omalta osaltani tukea sitä, että uudet opiskelijasukupolvet saavat kokea saman.”

Hänen mukaansa korkeatasoinen opetus auttaa jokaista rakentamaan tulevaisuudestaan hyvän paitsi itselle, myös yhteiskunnalle hyödylliseksi. Hän kokee tämän myös suurimmaksi asiaksi, jonka sai itse Kauppiksesta.

”Nuoruus on aikaa, jolloin maailmankuva muodostuu, näkökulmat hahmottuvat ja ajattelun pohja saa muodon. Siksi on ensiarvoisen tärkeää, että opiskelu on monipuolista ja laaja-alaista”, Heikinheimo perustelee haluaan lahjoittaa.

Tuki kansainvälistymiselle

Miina Tikkanen valmistui Kauppakorkeakoulusta reilu vuosi sitten ja halusi myös osallistua varainhankintakampanjaan. ”Kauppisvuodet olivat ehdottomasti elämäni parasta aikaa! En olisi sama ihminen ilman Kauppista”, Tikkanen perustelee lahjoitustaan.

Hän listaa opiskeluaikansa parhaiksi puoliksi muun muassa ulkomaille suuntautuneet opintomatkat ja vaihto-opinnot. Lisäksi työuraa tukeva tieto ja korkeakoulun suojissa syntyneet verkostot ovat hänen mukaansa Kauppiksen ehdottomia vahvuuksia.

”Haluan, että tulevatkin sukupolvet voivat hankkia kansainvälistä kokemusta maailmalta ja opiskella inspiroivien luennoitsijoiden johdolla sellaisissa puitteissa, jotka tukevat oppimista.” 

Aalto-yliopiston varainhankintakampanjan kokonaistavoite on kerätä 20 miljoonaa euroa kesäkuun loppuun 2017 mennessä. Tällä hetkellä koossa on lähes 12 miljoonaa.

Lue lisää lahjoittamisesta

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lue lisää uutisia

Mikko Jääskeläinen
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Alumni Mikko Jääskeläinen: Opiskelu Kauppiksessa on avannut työuran kannalta monia ovia

Rahoitusta ja Creative Sustainability -pääainetta opiskellut alumnimme Mikko Jääskeläinen päätyi valmistumisen jälkeen töihin liikkeenjohdon konsultointiin. Siellä hän innostui liikenne- ja kiinteistöinfrastruktuurihankkeista, jonka myötä hän hakeutui kaupunkitalouden ja maankäytön yleissuunnittelun tehtäviin Helsingin kaupungille, ja sieltä liikenne- ja viestintäministeriöön. Parasta hänen työssään on mielenkiintoiset tehtävät sekä asiantuntevat kollegat.
Kestävyysraportointikilpailun 2022 voittajat
Yhteistyö, Palkitut Julkaistu:

Suomen parhaat kestävyysraportit ovat korkealaatuisia

Stora Enso voitti kokonaiskilpailun jo kolmannen kerran.
Aalto_Junior_kids workshopping_photo_Jaakko_Kahilaniemi.jpg
Yhteistyö Julkaistu:

Taidekoulutuksen ja -kasvatuksen visio 2030 esittää merkittäviä muutoksia taideaineiden opetukseen

Visiossa esitetään toimenpiteitä taidekasvatuksen ja -koulutuksen vahvistamiseksi ja kehittämiseksi kaikilla koulutusasteilla sekä taiteiden lukiodiplomien tuomista yhdeksi aineeksi ylioppilastutkintoon.
Unite! Steering Committee met at TU Graz
Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

Uudella kaudellaan Unite!-yliopistoallianssi pyrkii kestäviin ratkaisuihin digitaalisen ja vihreän Euroopan edistämiseksi

Unite! on päättänyt pilottivaiheensa ja käynnistänyt uuden vaiheen, jonka tavoitteena on toteuttaa kestäviä, konkreettisia ja hyödyllisiä tuotoksia digitaalisen ja vihreän Euroopan edistämiseksi.