Meyer Turku avasi oman nimikkosalin Otaniemeen

Meyer-sali on ensimmäinen Insinööritieteiden korkeakoulun tiloissa avattu nimikkosali.
Tim Meyer ja Ilkka Niemelä avasivat Meyer-salin 9.9.2022
Meyer Turku Oy:n toimitusjohtaja Tim Meyer ja rehtori Ilkka Niemelä avasivat.Meyer-salin perjantaina 9.9.2022.

Otaniemen kampuksen perinteisessä K1-rakennuksessa on avattu Meyer Turku Oy:n nimikkosali, Meyer-sali. Se on osa syyskuussa solmitun Aalto-yliopiston ja Meyer Turku Oy:n välistä sponsorisopimusta, jonka tavoitteena on entisestään tiivistää hyvää yhteistyötä yliopiston ja telakkayhtiön välillä. Oma nimikkosali on osa yrityksen työnantajakuvan rakentamista opiskelijoiden keskuudessa.

”Olen iloinen korkeakoulumme ensimmäisen kumppanuussalin avaamisesta, ja toivotan Meyer Turku Oy:n tervetulleeksi Otaniemen kampukselle. Insinööritieteiden korkeakoululla on pitkät perinteet tiiviistä yritysyhteistyöstä, ja nimikkosali tuo selkeästi esille Aallon tutkimuksen ja opetuksen vaikuttavuutta meritekniikan alalla”, sanoo dekaani Gary Marquis.

”Haluamme tavoittaa eri alojen osaajia ja synnyttää heidän kanssaan keskustelua laivanrakennuksen tulevaisuudesta, joten odotamme innolla uuden tilan tuomia mahdollisuuksia. Toivomme, että kaikki meritekniikasta ja laivojen suunnittelusta kiinnostuneet Aallon opiskelijat löytävät salin. Myös muut ovat tervetulleita: Kestävä tulevaisuus ja sen edellyttämät teknologiset ratkaisut tarjoavat ennennäkemättömiä mahdollisuuksia maailmanluokan ammattilaisille laajalla skaalalla”, toteaa Meyer Turku Oy:n toimitusjohtaja Tim Meyer.

”Oma sali tarjoaa Aallon opiskelijoille, tutkijoille ja Meyer Turku Oy:lle luontevan kohtaamispaikan ja nostaa esille laivasuunnittelua ja laivanrakennusta, suomalaisen osaamisen huippua. Tulevaisuudessa meriteollisuus tarvitsee kasvavassa määrin kyvykkäitä osaajia, jotka pystyvät luomaan uusia kestävän kehityksen mukaisia innovaatioita”, sanoo meritekniikan professori Heikki Remes.

Nimikkosalin sisustuksen ovat suunnitelleet Meyer Turku Oy:n asiantuntijat. Luentosalin aulaan on avattu syksyn ajaksi risteilijöiden pienoismallinäyttely. Meyer-sali sijaitsee Otakaari 4:n toisen kerroksen luentosalissa 215.

Nimikkosali:
Oman nimikkosalin kautta Aallon partnerit pääsevät tukemaan opiskelijayhteisöä ja oppimista tuomalla opetustiloihin viihtyvyyttä ja laadukkuutta. Nimikkosalin avulla yritykset voivat myös laajentaa näkyvyyttään opiskelijoiden keskuudessa, joten sali toimii osana työnantajakuvan rakentamista.

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.