Max Ovaskan elokuva "Lasti" Student Academy Awardsin finalistiksi

Vuosittaiset "Opiskelija-Oscarit" jaetaan nyt 48. kerran ja ensimmäistä kertaa finaaliiin on selviytynyt suomalaisen elokuvakoulun elokuva.
Man and woman back to back in a bar
Joonas Saartamo ja Saara Kotkaniemi näyttelevät Lasti-elokuvassa.

Aalto yliopiston Elokuvataiteen ja lavastustaiteen laitoksen BA lopputyöelokuva LASTI (Carrier, 2020), ohjaus Max Ovaska, on valittu finalistiksi kilpailemaan parhaasta opiskelijaelokuvasta Student Academy Awardseihin.

Fiktioiden sarjassa on mukana finaalissa yhteensä seitsemän elokuvaa. Kaikkiaan opiskelijaelokuvia on valittu finaaliin eri sarjoihin 37.

Lista kaikista valituista elokuvista löytyy täältä.

Lisätietoa Student Academy Awardseista.

LASTI (Carrier), Aalto yliopisto/ELO 2020

Ohjaus Max Ovaska
Käsikirjoitus Josefina Rautiainen
Tuottaja Pauliina Maus
Kuvaus Arttu Liimatta
Leikkaus Jasmina Hämäläinen
Äänisuunnittelu Sebastian Kurtén
Pukusuunnittelu Maria Ahti
Lavastus Annika Arminen
Säveltäjä Emil Sana
Pääosissa Joonas Saartamo ja Saara Kotkaniemi

Synopsis:

Raskaana oleva Janika käyttää odotusaikaansa hyväkseen, kun hän salakuljettaa amfetamiinia Tallinnasta Helsinkiin veljensä kanssa. Raskausvatsansa ansiosta hän pääsee ohittamaan turvatarkastukset. Janika ei saa tarpeekseen uuden työn tuomasta tärkeyden tunnusta, joten hän päättää hakea vielä yhden lastin supistusten alkamisesta huolimatta. Kotimatkalla sisarukset joutuvat pulaan. Alkaa kilpajuoksu aikaa vastaan, kun he yrittävät saada molemmat lastit satamaan.

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
Honorary doctors talks 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Kaksi perhosen muotoon taivutettua neuletekstiilinäytettä rinnakkain: toinen on harmaanruskea, toinen sähköisen vihreä.

FinnCERES ja yhteispohjoismainen älytekstiilien tutkimushanke ovat esillä maailman kiertotalousfoorumissa Brysselissä

Messutapahtumassa nähdään uudenlaisia biotaloustuotteita sekä prototyyppejä lämpötilaan ja valoon reagoivista tekstiileistä.