Matematiikan LUMA-luennot lukiolaisille

Kurssi tarjoaa mahdollisuuden tutustua yliopistomaailmaan jo lukioaikana.

Aalto-yliopistossa järjestetään matematiikan LUMA-luentoja keväällä 2015. Luennot sopivat kaikentasoisille lukio-opiskelijoille, yläkoululaisille ja yliopisto-opiskelijoille sekä myös Aalto-yliopiston henkilökunnalle. Luennoille on kaikilla vapaa pääsy, eivätkä ne vaadi erillistä ennakkoilmoittautumista. Luennot pidetään Aalto-yliopistossa osoitteessa Otakaari 1, Espoo.

Ohjelma keväällä 2015:

tiistai 20.1.2015 klo 15.00–16.00
os. Otakaari 1, Espoo, sali D
Tutkijatohtori Eeva Vilkkumaa: "Kombinatorinen räjähdys - kuinka valita paras miljoonista vaihtoehdoista?"

keskiviikko 18.2.2015 klo 16.15–17.15
os. Otakaari 1, Espoo, sali M
Urs B. Roth: "Mathematics and form. Recent works of the ‘Atelier für Konkrete Kunst’"
Matematiikkaa ja taidetta yhdistävä yleisöluento, sopii myös muille kuin lukiolaisille (yläkoululaiset, yliopisto-opiskelijat, henkilökunta)

keskiviikko 18.3. klo 16.15–17.15
os. Otaniementie 17, Espoo, sali TU2
Yves Klett: "Technical Tessellations: Origami, aerospace and architecture"

ti 14.4. klo 15.00–16.00
os. Otakaari 1, Espoo, sali M1
Professori Pauliina Ilmonen

TERVETULOA!

Lisätietoa:
Riikka Kangaslampi

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.