Matematiikan LUMA-luennot lukiolaisille

Kurssi tarjoaa mahdollisuuden tutustua yliopistomaailmaan jo lukioaikana.

Aalto-yliopistossa järjestetään matematiikan LUMA-luentoja keväällä 2015. Luennot sopivat kaikentasoisille lukio-opiskelijoille, yläkoululaisille ja yliopisto-opiskelijoille sekä myös Aalto-yliopiston henkilökunnalle. Luennoille on kaikilla vapaa pääsy, eivätkä ne vaadi erillistä ennakkoilmoittautumista. Luennot pidetään Aalto-yliopistossa osoitteessa Otakaari 1, Espoo.

Ohjelma keväällä 2015:

tiistai 20.1.2015 klo 15.00–16.00
os. Otakaari 1, Espoo, sali D
Tutkijatohtori Eeva Vilkkumaa: "Kombinatorinen räjähdys - kuinka valita paras miljoonista vaihtoehdoista?"

keskiviikko 18.2.2015 klo 16.15–17.15
os. Otakaari 1, Espoo, sali M
Urs B. Roth: "Mathematics and form. Recent works of the ‘Atelier für Konkrete Kunst’"
Matematiikkaa ja taidetta yhdistävä yleisöluento, sopii myös muille kuin lukiolaisille (yläkoululaiset, yliopisto-opiskelijat, henkilökunta)

keskiviikko 18.3. klo 16.15–17.15
os. Otaniementie 17, Espoo, sali TU2
Yves Klett: "Technical Tessellations: Origami, aerospace and architecture"

ti 14.4. klo 15.00–16.00
os. Otakaari 1, Espoo, sali M1
Professori Pauliina Ilmonen

TERVETULOA!

Lisätietoa:
Riikka Kangaslampi

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.
Opiskelijoita tutkimassa kirjaston hyllyjen sisältöä
Opinnot Julkaistu:
Two African women working on a project
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Yrittäjyyden sisällyttäminen metsä- ja maatalouskoulutukseen on ratkaisevan tärkeää Afrikalle

Apulaisprofessori Patrick Shulist kehittää yrittäjyyskoulutusta yhdessä afrikkalaisten kumppaneiden kanssa.