Maanrakennusala palkitsi professori Leena Korkiala-Tantun Pikku-Tömppä -palkinnolla

Monipuolinen tausta, hyvä suunnittelu- ja rakennusprosessien tuntemus sekä kyky yhdistää korkeatasoinen tieteellinen osaaminen käytännönläheiseen insinööriosaamiseen olivat palkinnon taustalla.
Leena Korkiala-Tanttu palkittiin Tölpällä
Hallituksen puheenjohtaja Magnus Nygård ojensi palkinnon professori Leena Korkiala-Tantulle.Kuva: Ville Järvinen/Koneyrittäjät

Maanrakennusalan neuvottelukunta MANK palkitsi professori Leena Korkiala-Tantun Pikku-Tömppä -palkinnolla syksyn Maanrakennuspäivillä 29.9.. Pikku-Tömppä on yksi alan arvostetuimmista palkinnoista ja se myönnetään henkilökohtaisista ansioista ja saavutuksista infra-alan hyväksi. Palkintoja myönnetään vuosittain vain muutama.

Korkiala-Tanttu toimii Aalto yliopiston geotekniikan professorina ja rakennustekniikan laitoksen laitosjohtajana. Hän aloitti Aallossa professorina vuonna 2010. Sitä ennen hän loi pitkän ja monipuolisen uran suunnittelutoimistoissa geoteknisena suunnittelijana ja tutkijana VTT:llä. Tutkimusaiheisiin kuuluivat muun muassa ydinjätteen loppusijoitus, päällysrakenteiden analysointi ja elinkaaritarkastelujen sisällyttäminen infrarakenteiden hankintaan.

Korkiala-Tanttu on aktiivinen toimija sekä positiivinen ja energinen esikuva, joka on kannustanut opiskelijoita infrarakentamisen pariin ja toiminut esimerkkinä erityisesti alaa opiskeleville naisille. Hän on määrätietoisesti rakentanut yhteistyötä akateemisen ja yritysmaailman välille. Monipuolisen taustansa ansiosta hän tuntee hyvin suunnittelu- ja rakennusprosessit ja hänellä on erinomainen kyky yhdistää korkeatasoinen tieteellinen osaaminen käytännönläheiseen insinööriosaamiseen, sanotaan palkintoperusteluissa. Korkiala-Tanttu on nostanut keskusteluun myös tohtoreiden vähäisen määrän alalla.

Leena Korkiala-Tanttu on ollut aktiivisesti mukana MANKin toiminnassa jo pitkään. Aktiivisudellaan hän on rakentanut tiiviin ja toimivan yhteistyösiteen Aalto yliopiston ja Maarakennusalan Neuvottelukunnan välille.

Onnittelut!

URL kopioitu

Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Mustavalkokuvassa hattupäinen mieshahmo katsoo eteenpäin kädet rinnan edessä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Jussi-palkintoja elokuvataiteen laitoksen alumneille

Kotimaisen elokuvan viime vuoden parhaimmistoa palkittiin.
Koos Zevenhoven ja Sebastian Szyller palkintotilaisuudessa
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Perustieteiden korkeakoulun 2023 parhaat väitöskirjat ja diplomityöt on palkittu

Palkittuja väitöskirjoja on Perustieteiden korkeakoulussa tänä vuonna seitsemän. Diplomitöitä palkittiin viisi.
Palkituille jaettavat kukkakimput pöydällä
Palkinnot ja tunnustukset, Yliopisto Julkaistu:

Celebrating Excellence 2023 – aika juhlistaa ja palkita tutkimussaavutuksia ja parhaita väitöskirjoja

Keskiviikkona 13.maaliskuuta Sähkötekniikan korkeakoulu kokoontui juhlistamaan vuoden 2023 merkittävimpiä tutkimussaavutuksia ja väitöskirjoja.