Luovan pedagogiikan kehittämisen seuraavat vaiheet

Aalto-yliopiston uudessa strategiassa kannustetaan käymään vuoropuhelua, rakentamaan ymmärrystä ja edistämään luovuutta pedagogiikan eri aloilla.
A woman talking by the table, a tv screen nearby showing what the topic is
Andrea Bandoni, Designer in Residence

Käy vuoropuhelua: Jatkuvan keskustelun avulla voimme jakaa sitä, miten luovuutta opetetaan eri aloilla aiempien kokemusten ja tiedon hyödyntämiseksi.

Ymmärrä: Opetuskulttuuri ja -käytännöt vaihtelevat eri kouluissa ja laitoksissa. Meidän on ymmärrettävä aikataulujen ja opetusohjelmien käytännön esteet ja puututtava niihin.

Tehosta: Haluamme haastaa itsemme tutkimaan osatekijöitä, jotka parantavat luovaa ajattelua ja toimintaa eri aloilla, ja ehdottaa eri alojen tarpeisiin sopivia uusia lähestymistapoja, jotka voivat saada aikaan odottamattomia tuloksia.

Aiomme perustaa opettajaryhmän, jossa keskustellaan säännöllisesti luovasta pedagogiikasta ja kehitetään sitä yhdessä erilaisten näkökulmien, kokemusten ja synergioiden jakamiseksi.

Teksti: Andrea Bandoni

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.