Lauri Savioja aloittaa tietotekniikan laitoksen johtajana 1.8.2016 alkaen

saviojalauri_700_400_fi.jpg

Perustieteiden korkeakoulun dekaanina 1.6.2016 aloittanut Jouko Lampinen piti eilen tietotekniikan laitoksen henkilökunnalle laitoskokouksen, jossa hän kertoi laitoksen suunnitelmista tulevia johtajajärjestelyjä koskien.

-        On ollut hienoa olla noin puolentoista vuoden ajan perustamassa uutta tietotekniikan laitosta. Heti kun tiesin tulevasta nimityksestäni perustieteiden korkeakoulun dekaaniksi, käynnistimme laitoksen johtoryhmässä keskustelun uudesta laitosjohtajasta. Meillä oli myös selvä yhdenmielisyys tästä tulevasta johtajanimityksestä, kertoo Jouko Lampinen.

Tietotekniikan laitoksen johtoryhmä päätti ehdottaa Lauri Saviojaa uudeksi laitosjohtajaksi, ja Savioja myös itse hyväksyi johtoryhmän ehdotuksen. Perustieteiden korkeakoulun dekaanina Jouko Lampinen teki asiassa jo lopullisen nimityksen.

-        Laitos on ollut hyvissä käsissä tähän saakka. Haluan pitää tuon tason yllä, ja saada asiat sujumaan jopa nykyistä paremmin, kertoo tietotekniikan laitoksen tuleva johtaja Lauri Savioja Stanfordin yliopistosta käsin.

Lauri Savioja on toiminut professorina vuodesta 2003 lähtien, sekä toiminut entisen mediatekniikan laitoksen johtajana ja tietotekniikan laitoksen opetuksesta vastaavana varajohtajana. Tutkimuksessaan hän keskittyy huoneakustiikan laskennalliseen mallintamiseen. Lauri Savioja palaa sapattivapaalta Stanfordista sekä aloittaa samalla laitosjohtajana 1.8.2016.

Kesä- ja heinäkuun ajan tietotekniikan laitoksen johdossa on väliaikaisjärjestely. Pekka Orponen toimii tietotekniikan laitoksella johtajana kesän yli, ja Antti Ylä-Jääski sekä Heikki Saikkonen jatkavat laitoksen varajohtajina.

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Aalto_University_staff_campus_bikes_2-5-2013_photo_Mikko_Raskinen
Kampus Julkaistu:

Pyörävarkaudet lisääntyneet kampuksella – muista lukita pyöräsi kunnolla

Kevään myötä pyörävarakaudet Aalto-yliopiston kampuksella ovat kasvaneet.