Lämpimät kiitokset Kauppis 110 -kampanjaan lahjoittaneille!

”On palkitsevaa olla töissä instituutiossa, jonka takana on näin vahva ja laaja yhteisön tuki”, sanoo dekaani Timo Korkeamäki.
Dekaani Timo Korkeamäki lahjoittajaseinäteoksen edessä. Kuva Roope Kiviranta
Dekaani Timo Korkeamäki Kauppakorkeakoulun lahjoittajaseinäteoksen edessä. Kuva: Aalto-yliopisto / Roope Kiviranta

Kauppakorkeakoulu juhlisti viime vuonna 110-vuotista taivaltaan. Juhlavuoden kunniaksi koulu käynnisti lahjoituskampanjan, jonka yhtenä tavoitteena oli vahvistaa koulun resurssointia ja sitä kautta turvata, että tulevienkin kylterisukupolvien koulutus jatkuu laadusta tinkimättä.

Vuoden loppuun asti kestänyt kampanja onnistui yli odotusten: yli 200 yksittäistä alumnia ja koulun ystävää lahjoitti koulun eri lahjoituskohteisiin. Kauppakorkeakoulun dekaani Timo Korkeamäki kertoo tunnelmistaan kampanjan ajalta:

”Vuosi 2021 oli monella tapaa eriskummallinen. Kaiken muutoksen ja epävarmuuden keskellä oli kuitenkin hienoa juhlia jatkuvuutta ja pysyvyyttä, kun koulumme täytti 16.1.2021 komeat 110 vuotta. On huikeaa ajatella, että olemme kouluttaneet kyltereitä suomalaisen ja myös kansainvälisen talouselämän palvelukseen jo vuodesta 1911!”.

”Tulevaisuudessa kyltereitä koulutetaan entistä suurempi määrä, sillä olemme asettaneet koulullemme kunnianhimoiset kasvutavoitteet. Tavoitteita tukee paitsi kysyntä, myös valtiovallan pyrkimys kasvattaa korkeakoulutettujen osuutta maamme väestöstä. Tämä vaatii luonnollisesti resursseja ja olen nöyrän kiitollinen siitä, että Kauppakorkeakoulun alumnit ja ystävät ovat lahjoituksin mahdollistamassa tätä kasvua”, sanoo Korkeamäki

Kauppis 110 -lahjoituskampanja lähti vauhdikkaasti liikkeelle jo heti tammikuussa ja jatkui vilkkaana vuoden loppuun saakka. Lahjoitusten määrässä oli 27 prosentin nousu verrattuna edelliseen, muutaman vuoden takaiseen kampanjaan.

Kauppistyypit ja uramyytit -podcastin juontaja Tume
Kauppakorkeakoulun lahjoittajaseinäteos Abacus, jonka nimikkohelmistä opiskelijat muodostavat sanoja ja symboleita ohikulkiessaan. Kuva: Aalto-yliopisto / Helena Salminen

Dekaani Korkeamäki on ilahtunut sekä lahjoitusten määrästä että lahjoittajien määrän kasvusta.

”On ollut erityisen hienoa nähdä taustatukemme laaja skaala, mukaan lukien sekä pitkän linjan tukijat että ilahduttava määrä ensilahjoittajia. Lahjoitusten ohella olen saanut myös useita sydäntä lämmittäviä viestejä siitä, miten Kauppiksella vietetyt vuodet ovat muokanneet ja pohjustaneet sekä henkilökohtaista elämää että merkityksellisiä työuria.”

”Olen äärettömän kiitollinen kaikesta siitä tuesta, jota koulumme alumnit ja ystävät osoittivat Kauppikselle juhlavuoden aikana, pandemiasta huolimatta. On palkitsevaa olla töissä instituutiossa, jonka takana on näin vahva ja laaja yhteisön tuki”, sanoo Korkeamäki.

”Sydämelliset kiitokseni jokaiselle lahjoittajalle vielä kerran! Jokainen lahjoitus on meille tärkeä.”

Lisätietoja:

Helena Salminen

Asiantuntija, lahjoittajasuhteet

Liituraitapukuinen mies seisoo betoniseinän edessä kädet taskuissa
Yliopisto Julkaistu:

Vesa Kemppainen: ”Työelämässä tärkeä ominaisuus on mielenkiinto uusia asioita kohtaan”

Fiskars Groupin Art Director Vesa Kemppainen pitää tärkeänä työelämätaitona luovuutta ja kykyä luovaan päätöksentekoon. Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun alumnilla on tapana sanoa uusille asioille mieluummin kyllä kuin ei.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita