Kylteri ja jalkapalloilija Katarina Naumanen on Vuoden 2018 Aalto-urheilija

Katarina on menestynyt myös opinnoissaan ja osallistunut aktiivisesti opiskelijayhteisön toimintaan.
Katarina Naumanen. Kuva: Kalevi Hämäläinen

Aalto-yliopiston ylioppilaskunta (AYY) palkitsee jalkapalloilija Katarina Naumasen Vuoden 2018 Aalto-urheilijan palkinnolla.

Naumanen pelaa jalkapalloa Helsingin Jalkapalloklubin (HJK) naisten liigajoukkueessa, joka on Suomen jalkapallohistorian menestyneimpiä joukkueita. Pelipaikaltaan Naumanen on puolustaja. Lisäksi Naumanen valmentaa HJK:n tyttöjen joukkuetta.

Naumanen on mukana myös Suomen naisten jalkapallomaajoukkuessa. Ensimmäisen maaottelunsa hän pelasi helmikuussa 2014, ja vuoden 2018 loppuun mennessä hän on pelannut yhteensä 16 maaottelua.

Naumanen valmistui viime keväänä Aalto-yliopiston kauppatieteiden kandidaattiohjelmasta ja jatkaa tällä hetkellä maisteriopintojaan.

AYY:n hallitus valitsee vuoden Aalto-urheilijan ylioppilaskunnan jäsenten antamien ehdotusten pohjalta. Valinnassa painotetaan urheilusuoritusten lisäksi menestystä opinnoissa ja osallistumista opiskelijayhteisön toimintaan.

Opiskelijatovereiden antamat perustelut Naumasen valinnalle kuuluvat seuraavasti:

“Katarina Naumasella on ilmiömäinen kyky yhdistää huippu-urheilu ja opiskelu toisiinsa ja menestyä kummallakin osa-alueella."

"Katarina on onnistunut opiskelun ja urheilun lisäksi raivaamaan kalenteriinsa tilaa myös opiskelijayhdistysten toimintaan osallistumiselle. Kata on toiminut aktiivisesti pohjoismaisten kauppatieteiden opiskelijoiden yhteistyötä edistävässä Nordiska Ekonomie Studerandes Unionissa (NESU), liikuntatutorointiyhdistys EnerKY:ssä ja Women of Aalto ry:ssä. Näiden yhteisöjen toiminnassa Katan aurinkoinen ja tsemppaava olemus piristää kaikkia hänen ympärillään. Tämän naisen suusta harvoin kuulee valituksen sanaa."

"Katan tuntevat kertovat hänen olevan aina valmis osallistumaan ja auttamaan, on kyse sitten tapahtumien järjestämisestä tai kurssitehtävien teosta.”

Vuoden Aalto-urheilijan palkinto on Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan vuosittain jakama palkinto. Palkinto jaetaan Aalto-yliopiston opiskelijalle, joka on saavuttanut urheilumenestystä kansallisella tai kansainvälisellä tasolla, menestyy opinnoissaan ja on rehti ja reilu osallistuessaan opiskelijayhteisön toimintaan.

Voittaja julkistettiin Aalto 10km/5km -juoksutapahtuman yhteydessä sunnuntaina 16.9.2018. Naumanen ei  itse päässyt tilaisuuteen paikalle, mutta vastaanottaa palkinnon ylioppilaskunnalta myöhempänä ajankohtana.

Lisätiedot:
Lauri Seppäläinen
Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan hallituksen jäsen

Lähde: AYY:n tiedote 16.9.2018

kukka-asetelma
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Yli 60 kauppatieteiden kandidaattiopiskelijaa palkittiin stipendillä

Ilkka Kontulan säätiön henkilökohtaisen apurahan suuruus on 1 000 euroa.
Aalto-yliopiston valaistu logo. Juhlavieraita logon takana tarkastelemassa radioantennia.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Metsähovin radio-observatorion 50-vuotisjuhla - kurkkaa kuvia tapahtumasta

Aalto-yliopiston Metsähovin radio-observatorio täytti tänä vuonna 50 vuotta. Observatorion syntymäpäivänä, torstaina 11. huhtikuuta, juhlavieraat kokoontuivat observatoriolle juhlistamaan menneitä vuosikymmeniä radioastronomisen tutkimuksen parissa.
Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: