Kuinka soveltaa hurjaa itsemyötätuntoa käytännössä?

Oasis of Radical Wellbeing 2021
Oasis of Radical Wellbeing talvi 2021

Kun epäonnistumme, sisäinen äänemme puhuu usein itsellemme ankarasti ja kriittisesti. Itsemyötätunnon käsite voi auttaa kohtaamaan omat puutteemme rakentavasti ja lempeästi, samalla tavoin kuin lohduttaisimme ystävää samankaltaisessa tilanteessa. Mitä sitten tarkoitetaan hurjalla itsemyötätunnolla? Kyseessä on amerikkalaisen professorin Kristin Neffin kehittämä käsite, joka keskittyy itsemyötätunnon seuraavaan tasoon; ryhtymistä rohkeasti toimeen haasteiden kohtaamiseksi ja ratkaisemiseksi.

Tutustu syvemmin hurjan myötätunnon konseptiin kuuntelemalla Oasis of Radical Wellbeing -hankkeen vetäjän, psykologi Merita Petäjän blogikirjoitus aiheesta sekä uusi The Best Thing Today -psykologipodcast-jaksomme (englanniksi), jossa Aalto-yliopiston psykologi Paula Sjöblom haastattelee aiheesta Meritaa.

Käy myös kurkkaamassa muita Aalto-yliopiston hyvinvointimateriaaleja (blogikirjoituksia, podcasteja, videoita, koulutuksia ja uutisia) Oasis of Radical Wellbeing -hankkeen Media Hubista.

Lue:

Oasis of Radical Wellbeing 512

Merita Petäjän blogi: Hurja itsemyötätunto käytännössä (ulkoinen linkki)

Aalto-yliopisto on täynnä lahjakkaita ihmisiä, rohkeita ajattelijoita ja uudistajia, jotka myös vaativat itseltään paljon. Ja kun vaadimme paljon itseltämme, meillä on taipumus vaatia paljon myös muilta.

Kuuntele (englanniksi):

The Best Thing Today Oasis of Radical Wellbeing 2021

The Best Thing Today: Fierce Self-compassion in Action (ulkoinen linkki)

Paula Sjöblom talks with psychologist Merita Petäjä, project manager of Oasis of Radical Wellbeing about fierce self-compassion.

Prinsessalle esitellään luonnollisia väriaineita
Yliopisto Julkaistu:

Thaimaan prinsessa Maha Chakri Sirindhorn vieraili Aalto-yliopistossa

Prinsessa seurueineen tutustui mm. tekstiilisuunnitteluun, Startup Saunaan, Aalto-yliopisto Junioriin sekä Aalto Ice Tankin toimintaan.
Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.