Kolmetoista uutta tiimiä aloitti Aalto Digital Creatives -esihautomossa

Luovien alojen esihautomo-ohjelma käynnistyi 27. syyskuuta. Ohjelma kestää 12 viikkoa, jonka aikana tiimejä valmentaa Aalto Startup Centerin yritysneuvojat ja Aalto Studiosin luovien alojen asiantuntijat.
Aalto Digital Creatives ryhmäkuva
Kuva: Kalle Kataila

Syyslukukauden Aalto Digital Creatives -esihautomo käynnistyi tällä viikolla uusien tiimien liittyessä ohjelmaan. Ohjelman toiselle hakukierrokselle vastaanotettiin 55 hakemusta, joista 13 valittiin mukaan ohjelmaan. Mukaan valitut tiimit edustavat luovia aloja mm. arkkitehtuurin, muotoilun, elokuva- ja televisiotuotannon, muodin, peliteollisuuden ja laajennetun todellisuuden aloilta.

Aalto Digital Creatives kick-off tapahtumasta kuva
Kuva: Kalle Kataila

Seuraavan 12 viikon aikana tiimejä valmentaa Aalto Startup Centerin yritysneuvojat, kun he aloittavat matkan kohti yrittäjyyttä. Teknologiaan ja luoviin aloihin liittyvissä kysymyksissä tiimit saavat tukea Aalto Studiosin luovien alojen asiantuntijoilta sekä ulkopuolisilta mentoreilta. Ohjelman yhtenä tavoitteena on tarjota jokaisen projektin tarpeisiin räätälöityä valmennusta.

Aalto Digital Creatives -esihautomo-ohjelma perustettiin tarjoamaan innovaatiopalveluja luovien alojen opiskelijoiden, tutkijoiden ja muiden alan ammattilaisten tarpeisiin. Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opiskelijoista moni jatkaa yrittäjäksi valmistumisen jälkeen. Aalto Digital Creatives -ohjelman toivotaan tuovan yliopiston innovaatiopalveluja lähemmäksi luovien alojen toimijoita tarjoamalla tukea ja valmennusta yrittäjyyden alkuvaiheessa.

Esihautomo-ohjelma järjestetään kahdesti vuodessa ja ohjelman seuraava hakuaika aukeaa tammikuun 2023 alussa. Aalto Digital Creatives tekee syyslukukaudella yhteistyötä useiden tapahtumien kanssa ja tarjoaa niiden kautta verkostoitumismahdollisuuksia. Esihautomo-ohjelma on osa Helsingin kaupungin Kampusinkubaattorit-ohjelmaa. Aalto-yliopistossa hanketta koordinoi Aalto Startup Center ja Aalto Studios.

Katso myös

Aalto Digital Creatives logo image

Aalto Digital Creatives (ulkoinen linkki)

Aalto Digital Creatives on luoville aloille suunnattu esihautomo-ohjelma, joka kuuluu Helsingin kaupungin Kampusinkubaattorit-ohjelmaan.

Creative Technologies event image

Creative Technologies -seminaari

Seuraavan seminaarin teema on tekoälyn vaikutusta musiikkiin ja esittäviin taiteisiin.

Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.
Räätälöity opiskelijaprojekti Hiltille, projektiryhmä päätöstapaamisessa
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijat auttoivat Hiltiä ymmärtämään sen asiakkaiden taloudellista päätöksentekoa

Hilti (Suomi) Oy ja Kauppakorkeakoulu yhdistivät voimansa selvittääkseen Hiltin työkalupalvelun taloudellisia vaikutuksia sekä kehittääkseen palvelun myyntiprosessia asiakasyritysten talousjohdon kanssa.
A-logo, Aalto-yliopisto, Kuva: Anni Kääriä
Yliopisto Julkaistu:

Suomen korkean teknologian profiili vahvistuu Natossa – Otaniemeen perustetaan yrityskiihdyttämö

Kiihdyttämö keskittyy tulevaisuuden kommunikaatiojärjestelmiin ja kvanttiteknologiaan.
A woman wearing a big scarf is holidng a cup on her lips. Lights, buildings and people on the background.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Jinjing Zhu: Taito kertoa omista taidoista ja antaa esimerkkejä kokemuksesta auttoi minua saamaan tämän harjoittelupaikan

Jinjing Zhu on toisen vuoden Business Analytics -maisteriopiskelija ja hän tekee harjoittelua OnePlus Finlandilla.