Kesätöihin! 2016 -tapahtuma oli menestys

Opiskelijat ja työnantajat kohtasivat kaikille Aallon opiskelijoille tarkoitetussa kesätyötapahtumassa.
Yli 20 työnantajaa osallistui Kesätöihin! 2016 -tapahtumaan Otaniemessä 20.1.2016.

Kesätyönhaku on nyt kiivaimmillaan. Ensimmäistä kertaa Aalto-yliopiston historiassa kaikille Aallon opiskelijoille tarkoitettu yhteinen kesätyötapahtuma herätti kiinnostusta ja keräsi sankan joukon opiskelijoita ja työnantajia yhteen.

Kandidaattikeskuksen pääaulassa Otaniemessä kävi keskiviikkona 20.1. kuhina, kun yli 20 työnantajaa esittäytyi Aalto-yliopiston opiskelijoille Kesätöihin! 2016 -tapahtumassa. Aalto-yliopiston työnantajapalveluiden ja ura- ja rekrytointipalveluiden järjestämä tapahtuma oli siinä mielessä ainutlaatuinen, että se oli ensimmäinen kesätöitä tarjoava tapahtuma, joka oli suunnattu kaikille Aalto-yliopiston opiskelijoille.

Mukana tapahtumassa oli myös Suomen Ekonomien ja Tekniikan Akateemisten omat osastot, joilta opiskelijat saivat tietoa esimerkiksi työsuhteen ehdoista tai työsopimuksista. Samoin monet Aalto-yliopiston kesäohjelmat sekä muut toimijat olivat mukana.

RAY ja Linnanmäki etsivät molemmat kesätöihin opiskelijoita, jotka haluavat kokemusta asiakaspalvelutyöstä.

– Palkkaamme noin 40 kesätyöntekijää pelinhoitotehtäviin. Taustalla ei oikeastaan ole merkitystä, tärkeintä on oikea asenne, sosiaalisuus ja työmotivaatio. Tässä työssä oppii hyvin tuntemaan asiakaskuntaa, josta saattaa olla hyötyä työsuhteen jatkoa ajatellen, kertoi itsekin ensin viisi vuotta pelinhoitajan tehtäviä tehnyt rekrytoija Salla Pajalahti RAY:ltä.

Linnanmäellä oli tarjolla hyvin monipuolista huvipuistotyötä mm. lipunmyynnissä, ravintolamaailmassa tai laitteiden käytössä.

– Opiskelijat ovat olleet hieman ihmeissään, mutta innostuneita siitä, että olemme täällä tapahtumassa mukana, kertoi lipunmyynnin esimies Tapio Riepponen. Ravintolapuolen tiimiesimies Nirali Parekh jatkoi: Olemme tunnettu työnantaja ja uskon, että asiakaspalvelukokemus meiltä on arvostettu lisä CV:ssä.

Kauppakorkeakoulun partneriyrityksistä paikalla olivat CGI ja Nokia. CGI:llä kesätyöpaikat tulevat hakuun verkossa 1.2.

– Tarjolla on esimerkiksi monipuolisia avustavia konsultointitehtäviä erilaisissa ICT-projekteissa. Haemme ensisijaisesti jo kaksi vuotta tai enemmän opiskelleita, IT-alasta aidosti kiinnostuneita osaajia, kertoi Emma Annila CGI:n HR:stä.

Nokialla kesätöitä löytyy tutkimus- ja kehitysorganisaatiosta ja varsinkin softakehityspuolelta. Lisäksi Nokia on mukana Suomen Mentoreiden Let´s work Trainee -ohjelmassa.

– Ohjelma ja sen yhteydessä tarjoamamme trainee-paikat ovat tarkoitettuja juuri valmistumisen kynnyksellä oleville tai vastavalmistuneille, jotka haluavat oppia uutta ja saada arvokasta työkokemusta, kertoi Pia Talonpoika Nokialta. Paikkoja on niin tekniikan, taiteiden ja suunnittelun kuin kauppatieteiden opiskelijoille. Palkallinen harjoittelujakso kestää 6 kuukautta.

Opiskelijoilta saadun palautteen mukaan tapahtuma koettiin mielenkiintoiseksi ja tärkeäksi. Opiskelijat toivovat mukaan lisää suuria, kansainvälisiä yrityksiä ja tapahtuvan toivotaan kasvavan entisestään tulevina vuosina.

Katso lisätietoja tapahtumasta ml. osallistuneet työnantajat ja muut tahot

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.