Kauppislaiset suosittelevat kouluaan mielellään läheisilleen

Universum selvitti, mitä korkeakouluista ollaan mieltä. Kauppis paransi kaikilla mittareilla.

Universum Talent Research on jälleen selvittänyt opiskelijoiden mielipiteitä ja näkemyksiä työstä, palkasta, ihannetyönantajasta ja urasta.Samalla kysyttiin myös heidän ajatuksia korkeakoulustaan.

Opiskelijat kuvailivat kyselyssä Kauppakorkeakoulua eniten adjektiiveillä arvostettu ja paras. Korkealle nousivat myös kansainvälinen, innovatiivinen ja johtava.

Opiskelijoiden yleinen tyytyväisyys Kauppakorkeakouluun nousi jo neljättä vuotta peräkkäin. Tyytyväisyysluku on nyt 8,4 (asteikolla 1‒10), kun se vuonna 2015 oli 8. Samoin nousua tapahtui, kun kysyttiin suosittelisivatko opiskelijat Kauppista perheelleen ja ystävilleen. Suosittelun todennäköisyys on 8,9, kun vuonna 2015 vastaava luku oli 8,7.

Opiskelijat erittäin tyytyväisiä ura- ja rekrytointipalveluihin

Opiskelijat ovat myös entistä tyytyväisempiä Kauppakorkeakoulun tarjoamiin ura- ja rekrytointipalveluihin. Tyytyväisyysluku on koko Euroopan paras 8,2. Tutkittujen suomalaisten yliopistojen keskiarvo tässä oli 6,9.

Kyselyyn vastasi 492 Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun opiskelijaa.

UNIVERSUM on työnantajakuvan tutkimiseen ja kehittämiseen keskittynyt yritys. Universumin tutkimuksiin vastaa vuosittain 400 000 opiskelijaa ja nuorta ammattilaista 31 eri maassa.

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä